NA: TAG Heuer 1000 Black Coral two-tone

Graag laat ik hier even m’n NA zien: een TAG Heuer 1000-serie Black Coral in two-tone.
Wil je nog meer foto’s van mijn horloge zien? Scroll dan naar beneden. :slightly_smiling_face:

Om even in de sfeer te komen, dit.

Zoals de meeste mensen, die mij een beetje kennen of wel 'ns hier tegenkomen, zullen weten, ben ik nogal gecharmeerd van het merk TAG Heuer. Even kort; dit begon zo begin jaren '90, toen ik een studentenabonnement had op Newsweek en TAG Heuer in dit een tijdschrift een intensieve advertentiecampagne had lopen. Ik vond het meteen te gekke horloges en begon me een beetje te verdiepen in het merk. Met als gevolg dat ik, direct na m’n studie, met m’n eerste salaris, zelf mijn eerste echte TAG Heuer kocht en nog een aantal daarna. :sweat_smile:

1991 TAG Heuer Watches Vintage Print Ad, Don't Crack Under Pressure  Timepiece | eBay

Even een stukje geschiedenis. Zoals de meeste horlogeliefhebbers weten, heeft het merk (dat ooit startte als ‘Heuer’) een respectabele staat van dienst, als het gaat om stopwatches, chronografen en (dus) sporttiming, vooral in de autosport. Modellen als de Carrera, Autavia en Monaco zijn bij iedereen wel bekend.

It was 40 years ago... the first automatic chronograph - Monochrome Watches

Maar wat niet iedereen weet, is dat het merk, eind jaren '70 in zwaar weer terechtkwam, in de tijd van de beruchte ‘quartzcrisis’. Heuer had heel hard een verkoopsucces nodig en Jack Heuer en zijn team kwamen met het idee om een betaalbaar, maar kwalitatief goed duikershorloge op de markt te brengen, met een Zwitsers quartz uurwerk.

Historical Perspectives: Why The Heuer Diver Professional Deserves A Lot  More Credit Than It Gets - Hodinkee

Dit bleek een gouden greep. Tot ver in de jaren '90 waren (later TAG) Heuer duikershorloges ongekend populair. Jack Heuer was zelf eigenlijk ook wel verbaasd over het succes. In zijn eigen woorden: “We could not imagine that this model would be the very watch that was to help the company recover.” De duikershorloges, in eerste instantie de 844 en later de 1000-serie, zijn er dan ook de reden van dat het bedrijf, vandaag de dag, nog bestaat.

Wat ik zo leuk vind aan deze horloges, is dat ze een soort tijdmachine zijn.

Mijn NA is een 1000-serie uit 1987, in een uitvoering die je niet vaak ziet: de Black Coral two-tone.
Een leuke mix van de bekende ‘Wolfie’…

Did you notice how many watches where worn in the movie the Wolf of Wa –  Kings N Queens

en de Bond watch, uit ‘The Living Daylights’.
James Bond 007 thread | Page 6 | TAG Heuer Watch Forums

Nog een paar plaatjes van mijn horloge.

Zo werd het horloge geleverd, door de vrienden van B&O Watches.

Maar ik draag mijn horloges graag op rubber en de originele stalen band heb ik dus netjes opgeborgen.

Bedankt voor het kijken en lezen! :beers:

109 likes

Dat had ik niet achter je gezocht :grin:

Veel plezier mee :slightly_smiling_face::+1:

3 likes

Gaaf ding hoor, erg leuk dat je hem zo in de historische context plaatst. Geniet er van!

1 like

Gaaf! Gefeliciteerd en veel draagplezier.

1 like

Gaaf! Rubber staat hem goed, beter dan de originele band imo :smile:

1 like

Mooie aankoop! De 1000 blijft een mooi en tijdloos model.

1 like

Een heerlijk verhaal om te lezen, mooie foto’s erbij en natuurlijk een toffe aanwinst :+1: ik wens je veel draagplezier met deze TH :hugs:

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier!:ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd!
Prachtig (en stiekem die stalen band toch ook wel).
Mooie maat ook (38mm naar ik aanneem).

1 like

Dank u, dank u! :blush: :beers:

Ja, dat klopt. Maar hij draagt als een 39, vind ik. Maakt dat uit, dan? Ja, toch wel ietsje. Hij toont niet ‘ielig’, op mijn 17,5 cm pols. Dat heb je soms met (semi-) vintage. Met deze dus niet.

5 likes

Erg mooie TH. Leuk om je toedracht te lezen. Je passie voor TH is bewonderenswaardig. Heel veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd !
Ja Tag blijft prachtig.

1 like

Prachtig heel mooi gefeliciteerd met deze Tag.

1 like

Leuk topic geworden! Heerlijk om een beetje terug gebracht te worden naar de jaren 70 tot 90 :raised_hands: Die ik zelf overigens niet heb meegemaakt. :laughing:

Nogmaals gefeliciteerd Edwin! :ok_hand: Hele mooie aanwinst.

1 like

Gefeliciteerd Ed, dit is idd een hele mooie TH en tijdloos. Leuk hoe je de historie van de TH en jou beschrijft :+1:, wens je er natuurlijk heel veel draagplezier mee :+1: :ok_hand:

1 like

Hele gave aanwinst Ed. Echt een bijzondere met de zwarte pvd. Ik vroeg mij af of het goud ook 18kt goud is of ook gewoon pvd?

Geniet van deze klapper! :ok_hand:t2:

1 like

Dank, heren! :+1: :beers:

Ik zou zeggen gold plated.

Nou, je hebt wel wat gemist, zegt deze ouwe löl. :grin:

2 likes

Ja dat bedoelde ik idd. Net als de Wolfie

Hele lekkere aanwinst hoor :+1:t2:

1 like

Coating is nog netjes. Leuk horloge hoor.

1 like

Een beetje fout dus helemaal goed! :ok_hand:

Veel plezier ermee Ed, je doet je forumnaam eer aan. :dart:

1 like