NA: TAG Heuer 2000 Chronograph CE1120

Hallo beste Horloge Forum leden :wave:

Graag deel ik met jullie mijn nieuwste aanwinst:
De TAG Heuer 2000 Chronograph CE1120 (Circa 1992/1995)

Via een veiling op de kop getikt voor een schappelijke prijs :slight_smile:.

Al een tijdje was ik aan het kijken naar een mooie TAG Heuer uit de 2000 serie. Toen ik deze Chronograph tegen kwam met gouden accenten had ik mijn zinnen daar op gezet.

Misschien kunnen jullie mij nog wat wegwijs maken over de verschillende functies en wijzers van het Chronograph gedeelte. Ik heb online gezogd naar een instructie manual maar helaas kan ik niet de juiste vinden.

De groene wijzer met rode punt gaat telkens een klik vooruit als er een minuut gepasseerd is. Deze staat echter, wanneer de chrono wordt gereset, weer terug op 4 voor 12. Zou deze in principe niet terug moeten gaan naar 12? Tevens lijkt de kroon niet meer in de lock positie te kunnen worden gedraaid.

19 likes

Mooi :heart_eyes:

1 like

Jeugd sentiment! Heerlijk fout maar ozo lekker!

1 like

Een beetje fout is ie wel ja :wink:
Scheelt dat de wijzerplaat nog wat zwart heeft in plaats van helemaal goud haha

1 like

Gefeliciteerd met jou prachtige exemplaar. Veel draagplezier toegewenst.

1 like

Dankjewel! Ik heb hem nu een uurtje of 8 om de pols en volgens mij check ik om de 10 minuten de tijd wel om hem eventjes te bewonderen :heart_eyes: . De lume is ook echt super moet ik zeggen!

1 like

Graag gedaan. Ik heb ook sinds een paar dagen een andere klok gekocht, maar kijk ook heel vaak op het horloge. Krijg er straks een zere nek van๐Ÿ˜…. Altijd leuk iets nieuws om de pols. De lume van mijn horloge is ook zeer gaaf!

1 like

Ik vermoed dat die wijzer dan versteld moet worden. Vaak kan dat door de kroon uit te trekken en op 1 vd knoppen te drukken.

Betreft het niet terug krijgen vd kroon. Wellicht dat t schroefdraad is versleten? Is niet goed voor de water bestendigheid.

2 likes

Baas boven baas zo te zien. Wat een prachtige lume! Proficiat met je nieuwe aanwinst en veel plezier er van!

Dat was inderdaad de oplossing! Nu staat de wijzer mooi op 12. Dankje!

Wat betreft de kroon zou dat inderdaad goed kunnen. Ik ben niet van plan met het horloge te gaan zwemmen dus hopelijk is het geen enorm probleem. Echter zal ik er binnenkort eens mee langs de juwelier gaan om hier naar te laten kijken.

1 like

Mooi hoor :ok_hand:t2: Gefeliciteerd met je NA!

1 like

Mooi horloge, is wel gedragen zo te zien.
Gefeliciteerd !
Ik heb nog een oudere broer van hem.

3 likes

Hij is inderdaad niet helemaal piek fijn meer. Vooral de het goud op de bezel is hier en daar wat afgeschaaft. Misschien een kijken naar de optie om te vergulden in de toekomst.

Naar mijn idee is de kast in het verleden als eens gepolijst omdat er vrij zachte randen en hoeken in zitten. Enig idee of ik dit nog kan zien?

Zelf heb je ook een zeer mooie TAG! :slight_smile:

1 like

Ja heb ik nog nieuw gekocht in 1983 Voor E 1500,00 In Zwitserland!
Maar heb hem nog steeds blijft mooi!

1 like

Tof dat je hem nog steeds hebt! Feature Classics denk ik!

1 like