NA: Tag Heuer 2000 Sport

Hallo iedereen,

Ik dacht dat ik eventjes klaar was met horloges aanschaffen na de Certina DS-1, de Citizen NY0040 en de Méraud KS.
Tot je één van je horloges wil verkopen hier. :sunglasses: Dan krijg je ruilvoorstellen en één van deze bevatte bovengenoemd horloge. Ik had tussen '98 en '00, wanneer dit horloge geproduceerd werd maar al te graag de blits gemaakt met deze Tag, maar ik had toen niet de centen om me zo’n horloge aan te schaffen. Het was toen nog aanpoten om rond te komen. Dan ben ik blij als dit soort horloges dat een zekere nostalgie oproept mijn pad kruist. De ruildeal was dan ook snel rond.
Ik ben ook niet vies van Quartz. In het begin van de horlogehobby vond ik ze maar niks en was het mechanisch all the way. Maar ik heb ze leren appreciëren, de technologie erachter is eigenlijk best leuk maar helaas minder ‘tastbaar’, en het grab-and-go concept valt niet te onderschatten. Ik wissel nogal veel en dat is niet altijd handig met automaten.

Onderaan rechts, in de catalogus van het jaar 2000 in een andere uitvoering.

Het is even wennen op de witte lederen band. Ik ben grotere horloge’s gewoon en dan lijkt deze met z’n ongeveer 38mm wat iel. Zeker ook doordat de kast nogal plat is wegens quartz binnenwerkje, de ETA, 7 Jewel, Cal 955.112 als ik het even juist opgezocht heb. Handig met nauw aansluitende hemdsmouwen, die kleinere kastmaten, dat wel.

Je ziet dat het horloge gedragen is, maar voor zijn ongeveer twintig jaar ziet deze er nog fris uit. Degene(n) die mij in dit horloge voorgegaan zijn hebben 'm zeker niet afgebeuld.

Op de stalen band is dit horloge een stuk meer aanwezig op de pols. De endlinks moet ik nog even iets strakker proberen te krijgen zodat ze mooier aansluiten en minder rammelen maar dat komt wel in orde.

Kwaliteit druipt er nog steeds vanaf. Mooie gestraalde kast, het binnenwerk tikt mooi op de indices, lume nog aanwezig, bezel klikt nog mooi, wat wil een mens nog meer!

Al bij al heel tevreden van mijn eerste Tagje, comfortabel, sportief en toch niet al te zeer aanwezig.

Bedankt voor het lezen!

22 likes

Gaaf, heb ik nog niet eerder gezien. :+1:

1 like

Netjes !!!

1 like

Mooi hoor! Hopelijk lukt het met die end-links.
Veel plezier ermee :+1:

1 like

Erg mooi deze Tag!!!
De witte band staat hem ook erg goed zeg! :+1:t2:

1 like

Erg herkenbaar, die nostalgie. Ik heb er meerdere van dit merk en type mogen bezitten. Prachtig merk, waarmee voor mij het horlogevirus pas ècht begon (S/EL met metalen band). Heel veel draagplezier ermee.

2 likes

:ok_hand: ziet er beter uit als de mijne uit die tijd :grin:
Veel plezier er mee en die witte band staat m goed!

1 like

Leuk horloge!

1 like

Leuk klokje.
De witte band is echt een no go.
Deze vaak om.

Ivm deze

Hapt overal naar.
Dus ook naar de Omega’s.

Mika

2 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze markante aanwinst!!
Mooie lichte wijzerplaat, zie je niet vaak!!
Ik wens je er een sportieve tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Ik denk dat het een kwestie is van ze iets meer dicht te zetten zonder te plooien voor iets minder gap met open eindlinks. Bij een oud Seikootje met bracelet lukte dit althans.

1 like

vergelijkbaar en 22 jaar oud!
Nog als nieuw!!:ok_hand:

1 like

Mooi exemplaar nog als nieuw, geniet ervan :+1:

1 like

:wink:

2 likes

Blij dat je ‘m mooi vindt!!! :+1:t4::+1:t4::+1:t4:

1 like

Ik denk dat het een kwestie is van ze iets meer dicht te zetten zonder te plooien voor iets minder gap met open eindlinks. Bij een oud Seikootje met bracelet lukte dit althans

Plooien uit den boze! Mijn horlogemaker heeft dikkere springbars gemonteerd waardoor de speling en het gerammel van de endlinks heel wat minder is geworden :wink: Een beetje speling is er nog maar het is aanvaardbaar voor een vintage.

1 like