Als kind van de jaren '80 vielen mijn tienerjaren in de jaren '90. Het decennium van Veronica goes America op tv, de baanbrekende McLaren F1 en Pamela Anderson in de Playboy. Vakantiewerk en dromen wat je met al dat geld ging doen. Nou, ik wist het wel; een TAG Heuer! Het liefst een S/el maar een 2000 of 4000 zag ik ook wel zitten.
Fast forward naar 2025 en ondertussen heb ik die S/el èn een 6000 al een tijdje maar die 4000 ontbrak nog. Al drie jaar had ik een zoekopdracht in Chrono24 zodat ik geen nieuwe advertentie over het hoofd kon zien. Veel bi-color, veel quartz en vaak de kleinere maten. Ik zocht juist een stalen automaat in de “Men’s” maat van 38mm, het liefst met de witte wijzerplaat en als het even kon op een stalen band. Oh, en in goede staat en binnen de EU graag. Noem me veeleisend en misschien heeft het daardoor zolang geduurd voordat ik deze NA hier kan tonen.
Zie hier mijn 699.706K uit 1991, het eerste productiejaar van de 4000 en ook het enige jaar waarin nog een xxx.xxx referentie werd gebruikt. In 1997 stond de 4000-serie voor het laatst in de catalogus en daarna viel het doek voor dit model. Wat de 4000-serie zo uniek maakt is het tweedelige TAG Heuer logo op 12 uur. Het TAG deel zit op de kast en het Heuer deel zit op de uni-directionele bezel. Bij veel gebruikte 4000’s is de verf (gedeeltelijk) uit het logo verdwenen en ook de lume in de bezel is vaak verdwenen. Groot was mijn geluk toen ik deze 4000 te koop (bij B&O Hengelo) zag met zowel een intact logo als lume. Direct besteld en inmiddels alweer twee weken in trots bezit. Genoeg gepraat, tijd voor plaatjes!
Hey, wat leuk, toch een NA-topic! En terecht, voor deze gave aanwinst! Wat een super mooi exemplaar! Maar, daar kun je bij B&O wel voor terecht, weet ik uit eigen ervaring. Anyway, heerlijk enthousiast en herkenbaar verhaal en schitterende foto’s! Dus eh, bedankt voor het delen en nogmaals gefeliciteerd!
Dank je @TagEd en iedereen voor de “positive vibes”
De zoektocht naar de perfecte youngtimer geeft me stiekem meer voldoening dan de aankoop van een nieuw horloge. Dus een advies aan eenieder, heb je een “oudje” op het oog, koop de beste die je kunt vinden.