NA Tag Heuer Aquaracer 300m

Niet eerder deze week in de gelegenheid geweest voor een NA topic, maar kon het niet laten hem al een paar keer te posten. Bij deze dus alsnog!

Na veel passen, wikken en wegen in de zoektocht naar een nieuwe duiker op rubber, viel als eerste een rubbere band voor mijn Superocean af (die houden we dus op metaal). Vervolgens viel de nieuwe Tissot Seastar af, waarna ik verschillende keren terug ben gegaan naar de juwelier om een keuze te maken tussen een aantal Oris Aquis’sen (wel of geen blauwe wijzerplaat of toch de volledig matte uitvoering?) en de Aquaracer. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een Aquaracer besteld met zwarte dial, keramische bezel en een zwart met van binnen geel rubberen band, passend bij de gele details op de dial. Na 3 weken wachten dan eindelijk dat telefoontje. Maar wat bleek… de zwart/gele band was niet meer leverbaar vanuit TH en automatisch omgezet in een volledig zwarte band. Helaas! Een paar uur balen, maar toen toch richting de juwelier. De Tissot Couturier ingeruild (kreeg helaas geen draagtijd meer sinds de Carrera Calibre 5 er een paar jaar geleden bij kwam) en een mooie prijs gemaakt. Die zwart gele band tikken we wellicht nog een keer op de kop, maar voor nu de zwarte band. Hij wordt er gelukkig niet minder fraai op.

Afhankelijk van het licht, veranderen de horizontale strepen op de dial naar egaal zwart en de bezel van diep hoogglans zwart naar mat antraciet. De kast heeft een combinatie van gepolijst staal aan de zijkanten en mat geborsteld staal aan de bovekant. Hetzelfde geldt voor de zijkant van de bezel; hoogglans bovenkant, geborstelde onderkant.

Als een kind zo blij! En nu verder genieten.




!

Foto’tje van de zwart/gele band

38 likes

Gefeliciteerd en veel plezier ermee :smiley::+1:

1 like

Knappe aanwinst,geniet ervan :+1:

1 like

Ondanks dat ik niet zo fan ben van TagHeuer is dit wel een dikke klatser​:+1:t2::+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd met uw NA! Geniet ervan in goede gezondheid!

1 like

Van harte! Mooi horloge! De band ziet er ook goed uit, traploos instelbaar zo lijkt het(?) :+1:

Mijn beste,

Ziet er uitdagend uit!!
Veel draag-plezier dan ook met deze sportieve tijdgenoot!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Erg mooi horloge, vooral icm met de geel/zwarte band

1 like

Thanks! En Yes traploos :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst. Vormt een leuke combinatie met de Carrera calibre 5 lijkt mij. :+1:

1 like

Netjes hoor !!!

1 like

Blijft mooi zo’n Aquaracer :+1:. Waarom viel de nieuwe Seastar af? Vanaf de plaatjes lijkt me dat ook een serieus mooi en goed afgewerkt horloge. Ben benieuwd.

1 like

Erg gaaf :+1::+1::+1::+1:

1 like

Nieuwe Seastar zeker heel mooi! In die prijsklasse (nieuw), geen mooiere duiker tegengekomen. Maar simpelweg daarna horloges gepast die voor mij nog wat meer dat “wauw” gevoel gaven en het budget opgerekt. Uiteindelijk na alle plussen en minnen, van die 3 degene gekozen die de meeste plussen had :smile:

1 like

Heel mooi!

1 like

Ziet er super uit, zul je veel plezier mee hebben.

1 like

Lekkere dikke duiker deze TAG. Gefeliciteerd :+1::+1:

1 like

Het is nog wel een beste maat of niet die racer? ziet er kloekig uit!
Strak hoor en btw die banden kan je gewoon nog krijgen, ben laatst nog verschillende kleuren waaronder geel zwart tegen gekomen.
Ik zou hem trouwens gewoon op metaal gooien, dan wordt ie pas echt chic.

Heb de 43mm genomen dus op mijn bescheiden pols zeker ;). Maar dient dan ook als “dikke duiker”. Heb tevens een superocean 42 op staal, heel bewust dus deze op rubber! Band helaas niet meer via Tag, zou volgens de juwelier z’n €90 moeten kosten (zonder sluiting uiteraard) echter kom ik ze op ebay e.d. enkel voor 't driedubbele tegen, waarbij het tevens nog de vraag is waarom de zwart/gele uit productie is gegaan. Kwaliteits issue? Zowel Van Baal in Nijmegen als SC gaven aan dat dat de reden kon zijn (loslaten van 1 van de twee lagen rubber)

dan zou het idd zonde van die 90 piek zijn als dit daadwerkelijk het geval is.
Misschien dat je hem hier kan opsnorren, kan je meteen wat leuke reviews lezen…
https://www.calibre11.com

Ze hebben nog wel die nylon band die ze nu bij die carbon uitvoeringen verkopen…ook zwart-geel… misschien nog wel gaver.

1 like