NA: Tag Heuer Aquaracer 500M Calibre 5 WAK2111.BA0830

Middag medeliefhebbers,

Recent hier op het forum een TAG Heuer Aquaracer 500M Calibre 5 overgenomen van @Number4 (aanrader). Is het oudje van @Boetje als ik mij niet vergis. Betreft de referentie: WAK2111.BA0830.

Het leek mij een heerlijk horloge voor de zomer/ vakantieperiode. En ik moet eerlijk bekennen; ik ben onder de indruk van het horloge (meer dan ik op voorhand had verwacht). Vandaar dat een (hele) korte review wel gerechtvaardigd is.

Het horloge is naar mening goed gebouwd en keurig afgewerkt. De kleur blauw van de bezel en wijzerplaat is prachtig en wisselt veel van kleur, afhankelijk van de lichtinval (zie foto’s). Heerlijk zomers, en daarmee meer onderscheidend/ eigen dan in het zwart naar mijn mening.

Eerste keer een ceramic bezel, altijd meer gecharmeerd van aluminium bezels. Bezel klikt goed, had voor mijn doen nog wat vaster mogen zitten (i.e. veert lichtjes).

Ontzettend leuk detail is de ‘teak’ blauwe dial en opgelegde markers zijn voor mij een pre. Jammer dat het logo geprint is, maar houdt de dial wel clean.

Band is prima, degelijk met (old-skool) fijnafstelling.

Kortom, ideaal zomerhorloge en naar mijn mening veel bang for the buck.

En nu nog de foto’s:

33 likes

Mooie teksten voor inderdaad een prachtig horloge :+1:t2:

Ikzelf vond de band meer dan prima, eigenlijk 1 van de betere in deze prijsklasse eerlijk gezegd.

Veel draagplezier en hopen dat je lang vakantie hebt :wink:

3 likes

Veel plezier van uw zomer horloge!

1 like

:+1:t4::+1:t4::+1:t2::+1::+1:t3::+1:t4::+1:t6:

1 like

Mooi horloge hoor!

Ex van @Number4…?
Tja… wie op het forum heeft er nog géén ex van Luuk…? :joy:

3 likes

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een sportieve verworvenheid waar je nog lang van zal genieten!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

:+1::+1::+1::+1::+1:

Nice! Deze staat bij mij ook nog op de shortlist. Er staat nog een zwarte op het forum hier masr die heeft niet direct mijn voorkeur, blauw wel :+1:

2 likes

Blauw is echt een topper, dial is echt heel fraai. Vooral in combinatie met het ‘teak’ patroon, echt een aanrader.

1 like

Je hebt helemaal gelijk, band is super comfortabel (maar niet het nieuwste op de markt).
Gaat lekker mee op vakantie en draag hem vrijwel non-stop met het mooie weer.

1 like

Gruwelijk mooi! Een blauwe TAG aquaracer staat ook bovenaan mijn wenslijstje als volgende aankoop. Gefeliciteerd en genieten maar!

1 like

Geweldig mooi horloge! Enne… ik kan het weten want ik heb 'm ook gehad. Geslachtofferd t.b.v. een mooi Omega cadeau voor m’n vrouw, ook omdat ik niet aan de grove buitenste bezelrand (die niet gelijk licht met inlay) kon wennen… (ja, een wereldprobleem inderdaad).

Veel draagplezier!

2 likes

Groot gelijk om hem weg te doen, zeker in jouw geval. Cadeau geven is vaak nog leuker dan krijgen!

Bedoel je de ‘klemmetjes’ op de bezel?
Die hadden voor mij ook niet gehoeven, doet een beetje denken aan de riders van Breitling. Aan de andere kant geven ze het horloge wel een eigen smoel.

Al met al echt veel horloge, draagt ook heerlijk vanwege de beperkte dikte.

1 like

Had je wel eens een andere strap geprobeerd?

Neen, geen enkele behoefte toe gevoeld. Band is prima, dikte kast ook.

2 likes

Nato of MN strap zou ook goed gaan verwacht ik, maar begrijp je punt. Staal staat hem erg goed, zo niet het beste.

Gefeliciteerd! Topper, deze Aquaracer!:+1:

1 like