Een kleine twee maanden geleden kwam ik op het goede idee om op zoek te gaan naar een ‘alledaags’ horloge. M’n budget hierbij was maximaal duizend euro, en bij voorkeur Quartz-aangedreven zodat ik geen gedoe heb met het op tijd zetten en de datum corrigeren. En geen omkijken naar onderhoud, ook wel zo prettig!
Dan ook nog iets wat tegen een stootje kan en waar je geen hartverzakking van krijgt als je per ongeluk toch eens ergens tegenaan loopt. Ik koop bij voorkeur gebruikt en dat past weer mooi bij de voorgaande wens, dan zitten de eerste krasjes er meestal toch al op.
Met deze wensenlijst kan je natuurlijk nog alle kanten op, maar mijn oog viel al snel op de vorige serie Aquaracers van Tag Heuer.
Tussendoor liet ik de Quartz-wens toch een beetje varen en dat kwam door een Aquaracer WAY2113.BA0910 die ik tegenkwam. Met een prachtige gestreepte grijze dial, binnen budget en binnen de andere gestelde criteria. Het enige waar ik een klein beetje over twijfelde was het datumvenster. Ik wist niet of ik die mooi vond of niet, te opvallend of nog net oké. Die twijfel duurde iets te lang, want juist op het punt dat ik wél wilde gaan kopen, was hij die dag weg.
Geen nood aan de man, gewoon verder zoeken. De Tag Heuer Alarm had ik al eerder gezien en die was me al bijgebleven. Volgens mij niet een model dat je heel veel ziet - ook niet per se een functie waar ik veel aan zou hebben - maar wel een sportief horloge door de twee subdials en de rode accenten. Een tikkende Quartz secondenwijzer vind ik niet heel spannend dus dat hij hier op een kleine subdial zat vond ik ook een groot pluspunt.
Vanaf het moment dat de grijze niet doorging wist ik dus al wel vrij zeker dat ik voor de Aquaracer Alarm - WAY111Z zou gaan. Nu nog een geschikt exemplaar vinden. Bij B&O Watches stond een exemplaar te koop, alleen die had geen doos en papieren. Gelukkig vond ik er al snel een bij een particulier, met doos en papieren.
Hierbij de plaatjes:
De achterkant is eenvoudig maar toch vind ik hem erg geslaagd voor een dichte plaat:
En de voorkant uiteraard ook, waarbij ik het dubbele donkere datumvenster erg prettig vind:
Met een diameter van 40,5 mm valt hij bij mij perfect om de pols en na een dagje dragen vind ik de stalen band ook heerlijk comfortabel dragen. Ik moest er nog even een schakeltje tussen plaatsen maar met de micro-verstelling op de clasp zit hij nu helemaal perfect.
Als afsluiter nog een plaatje in de buitenlucht met het warme licht van een lente-namiddag.
Rest mij nog juwelier Punte Arnhem en Tag Heuer boutique Roermond te bedanken voor hun hulp bij authenticatie, erg behulpzaam!
Ik kan er weer even tegenaan, bedankt voor het lezen!