NA: Tag Heuer Autavia

Goedemiddag HF.

Vol trots presenteer ik mijn NA van gisteren.

Ik heb het model al eerder en vaker bekeken en gepast. Ik heb ooit de aanschaf van de variant met de bronzen kast overwogen, maar dat heb ik vanwege te veel twijfel toen niet gedaan. Maar het model heeft mij, na de kennismaking, nooit helemaal losgelaten.
Nu ben ik dus overgegaan tot de aankoop van een exemplaar met een stalen kast en de bruin/grijze wijzerplaat.

Zoals de titel reeds heeft verklapt, gaat het om de Tag Heuer Autavia, voorzien van het C.O.S.C gecertificeerde Caliber 5 uurwerk (ETA 2842 based).

Wat achtergrondinformatie over het model:
De Autavia is in de jaren ‘30 van de vorige eeuw (door Heuer) gestart als dashboardklok in de automobiel- en luchtvaartindustrie. De naam verwijst daar dan ook naar, namelijk een samenvoegsel van de beginletters van de woorden "Automobile’ en ‘Aviation’.
In de jaren '60 heeft Heuer voor het eerst een polshorloge gepresenteerd met de naam Autavia. Dit model (met uiteraard enige aanpassingen en variaties in de loop der tijd) is bij Heuer in productie gebleven tot half jaren '80.
Vervolgens heeft Tag Heuer in 2019 besloten de Autavia met een nieuwe serie polshorloges opnieuw in de collectie op te nemen en sinds gisteren maakt deze dus ook deel uit van mijn collectie!

Ik kom er natuurlijk niet mee weg om de introductie van mijn NA alleen maar uit platte tekst te laten bestaan en daarom hieronder de foto’s, beginnend met de unboxing.

In die fraaie houten box is dan het horloge te vinden:

Zoals hierboven reeds aangegeven, heb ik de variant met de bruine/grijze wijzerplaat

waarbij de kleur prachtig en vloeiend overloopt van donker aan de buitenrand naar licht binnenin.

Mijn uitvoering is voorzien van een kalfslederen band met, uiteraard, een originele TH gesp en een zeer praktisch quick release systeem

Op de caseback staat het Autavia logo, met daarin de verwijzingen naar zowel de automobiel- als luchtvaartindustrie, met een propeller in een autowiel

Mocht dat uit bovenstaande nog niet blijken, ik ben er blij mee! Nu de eerste polstijd inplannen.

172 likes

Wauw, heel mooi zeg, congrats👌🏾

1 like

Logisch, het is een prachtige aanwinst! :star_struck:
Veel draagplezier.

2 likes

Die is echt prachtig :boom:

2 likes

Mooi. Proficiat.

1 like

Hele mooie aanwinst, geniet er van!

1 like

Erg mooi :ok_hand:

1 like

Gaaf! Mooie aanwinst!

1 like

Dit snap ik heeeel goed! Dit is gewoon een van de beste horloges die je kan kopen. Kan helemaal niks maar dan ook niks negatiefs bedenken. Merk, kleur, uurwerk, kwaliteit enz enz. Wat mij betreft mag TH wel wat meer liefde op het HF krijgen.

Maar moet ook zeggen dat ik er (nog) geen heb.

Geniet van je NA en draag hem in gezondheid :ok_hand:t3:

1 like

Die is mooi! Veel draagplezier :ok_hand:

1 like

Proficiat Dave, heerlijke aanwinst. Geniet ervan!

1 like

Mooi die kleuren!

1 like

Wow! Veel plezier ervan!

1 like

Heel erg mooi, vooral die kleuren!

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een prachtige aanwinst.
Wat een betoverende kleur van de wijzerplaat.
Het enthousiasme straalt je tegemoet.

Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie aanwinst!
Ik heb deze vorige week in Roermond nog om de pols gehad, zo te zien heb jij deze topper meegenomen!

Geniet er van :+1:

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier!:ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd

1 like

inderdaad, een mooi geheel,
draag hem met plezier

1 like

Prachtige Tag. Heel mooie wijzerplaat. Veel draagplezier.

1 like