Zoals wellicht eerder vermeld (het voortschrijden der jaren kenmerkt zich door herhaling) doe ik niet zo vaak een NA, voor wat betreft horloges is de reis vele malen leuker dan aankomen. Vandaar mijn aandachtsspanne van een 3 jarige kleuter en de snel ontstane neiging naar flipperen. Deze hobby is voor mij uiterst dynamisch
Komt bij dat vrijwel alles wel eens een keer hier de revue is gepasseerd, de echte exoten daargelaten.
Maar of het nu vintage of nieuw is, duur of goedkoop, lang gezocht of impuls, het enthousiasme van de eigenaar is altijd het leukst om te lezen.
Dit is een impuls. Wist niet van het bestaan van deze limited (400 stuks worldwide), ergo nooit naar gezocht, liep er digitaal tegen aan, mijn gevoel zei ‘doe eens gek’ en drukte op 買い物カゴの中.
Na aankoop op onderzoek uitgegaan en bitter weinig ontdekt. Ik heb nog een vraag uitstaan bij Tag Heuer voor meer achtergrond maar op een reactie (al vaker een vraag gesteld) heb ik weinig vertrouwen. Ik kan hier een samenvatting van Wikipedia gaan typen maar voor de geïnteresseerden, zoek op ‘Baja 1000 wiki’ en het evenement waar deze Carrera eer aan betoont wordt keurig uit de doeken gedaan.
Met dank aan Jeroen @Jero1, wil ik nog wel even hier de rode 22 (naar alle waarschijnlijkheid) verklaren. De eerste ‘dirt road’ trial run (na de route initieel met een Cessna te hebben verkend) vond plaats op 22 maart 1962. De initiatiefnemers Dave Ekins en Billy Robertson deden er welgeteld 39 uur en 56 minuten over. De Baja 1000 is een van de meest prestigieuze off road races ter wereld.
Mocht je tot dit punt gekomen zijn, dank voor de volharding en plaatjes…