Na – TAG Heuer Carrera Chronograph

Recent bladerde ik op een oude backup uit mijn studententijd door de map ‘Inspiratie’. Een map die ik sindsdien als designer telkens opnieuw maak én vul. Daartussen stond een afbeelding van een Carrera. Mijn toenmalige droomhorloge, maar deze is er nooit gekomen. En met de jaren die verstreken, ebt de liefde voor TAG Heuer langzaam weg en verandert mijn smaak.

IMG_2327

Nu is het eind juli, zomer 2026, en ik ben voor de zoveelste keer weer aan het mee-slenteren door de Franse supermarché, vol lange rijen conserven. Maar ik ben er klaar mee. Het is voor haar leuker als zij haar gang kan gaan zonder het gemopper van mij dat het zo lang duurt, dus loop ik voorbij de kassa’s en ga bij het koffietentje met een glas cola aan een tafeltje zitten.

Ik swipe wat door Insta en dit forum heen en vraag ChatGPT maar weer eens of er nog goede deals voor de zwarte TAG Heuer Carrera Chronograph binnen Nederland te vinden zijn. Het gebruikelijke overzicht komt tevoorschijn, met onder andere de bekende Chrono-app, maar dit keer staat er ook een Nederlandse verkoper tussen. En in plaats van een gebruikelijke particuliere verkoper zie ik nu een juwelier staan. Bij het bekijken van de foto’s zie ik dat het horloge zelfs nog in de stickers zit.

Sinds de vernieuwde Glassbox is mijn liefde voor TAG Heuer weer helemaal opgebloeid. Ik struin vol interesse weer naar foto’s en heb er uiteraard enkele om de pols gepast. Maar toch, zo’n uitgave is thuis moeilijk te verkopen, dus blijft het bij dromen en kijken.

Maar deze deal is wel héél scherp en zal ik naar alle waarschijnlijkheid nooit beter gaan vinden. Het is dus nu of nooit. En zo gebeurt het dat ik in deze Franse supermarkt eindelijk de knoop doorhak. Dít is het juiste moment. Ik pak mijn spullen, loop naar de auto en bel direct met de juwelier.

Hebbes!

En zo heb ik deze laatste week iets heel leuks om naar uit te kijken, zelfs na mijn vakantie. Ik heb gezien dat de juwelier op de route terug naar huis ligt, maar tot mijn spijt zegt de juwelier dat ze die dag gesloten zijn.

Maar geen probleem. Ze kunnen het horloge per post versturen in de week dat ik in Nederland aankom. Ik zou dan nog zo’n drie dagen moeten wachten.

Nee, dat wordt hem niet. Ik wil de dag na aankomst toch het liefst meteen erheen rijden. Ook al is het weer een uurtje heen en een uurtje terug, dan heb ik het horloge tenminste direct.

Nu de was draait, de spullen zijn uitgepakt en de hond weer thuis is, stap ik deze ochtend weer in de auto om het eerder gereden deel opnieuw terug te rijden. Nu eindelijk om mijn langverwachte TAG Heuer Carrera op te halen.

Temidden van een weelderige wijk in Breda sta ik voor de deur van het prachtige pand van de juwelier. Van binnen is het nog veel fraaier. In de open ruimte staan per merk gesitueerde etalage-eilanden van de meest diverse horlogemerken. Daartussen fashionaccessoires en fraaie, verlichte wanddoeken waarop de verschillende horlogemerken en hun horloges worden uitgelicht. Aan de wand draait een digitale presentatie van het assortiment.

Ik word aardig ontvangen en terwijl de cappuccino wordt gemaakt, loop ik naar de TAG Heuer-etalage. Tussen de selectie horloges liggen daar ook mijn gewilde Seafarer en de European Edition in grijzig crème te pronken. Even later liggen ook die voor me, voor een passing om de pols.

Maar daarvoor kom ik niet.

De zwarte TAG Heuer Carrera Glassbox is net zo fraai als ik hem de afgelopen week weer veelvuldig heb opgezocht. Het zilver, dat samen met de lume op de wijzers in bepaald licht ook wel een fractie bruinig oogt, maakt hiermee een mooie verbinding met het originele, inmiddels vintage en zonder date model 2447 NS.

De geperforeerde leren band versterkt het racekarakter van dit horloge. Het draagt prettig licht om de pols en is een juweel op mijn pols. 33 juwelen maar liefst, want zoveel heeft het in-house kaliber TH20-00.

Met een trendy tas met mooie details loop ik de juwelierszaak uit. Ze hebben hem zelfs voor me ingepakt, inclusief strik. En ik kijk er nu al weer naar uit om hem thuis, in het bijzijn van haar, nogmaals uit te pakken. Ditmaal voor goed.

En zo zit ik nu midden in de film The Fall Guy, met TAG Heuer-ambassadeur Ryan Gosling. Geattendeerd door een recente post op het Insta-account van Bowlofsalmon las ik dat dit specifieke horloge een prominente rol om de pols van Gosling speelt.

En die fraaie stalen band met zeven schakels, die gaat er waarschijnlijk ook nog wel komen.

Maar nu eerst genieten van hoe deze oorspronkelijk hoort te zijn: op die fraai geperforeerde leren band.

50 likes

Heel cool! Proficiat met je NA en draag 'm in goede gezondheid.

1 like

Heel gaaf!
Gefeliciteerd en geniet ervan

1 like

Gefeliciteerd met deze geweldige Glassbox Carrera!

1 like

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee

1 like

Cool! Mooie aanwinst! :+1:

1 like

Haha, mooi verhaal! Zij de boodschappen doen en jij een beetje chillen in een koffietentje en lekker je droomhorloge bestellen! Goed geregeld!:+1::wink:
Maareh, wat een ontzettend goed gelukte lijn is dat toch he, de Carrera glassbox!:star_struck: Ben ook helemaal verslingerd aan de mijne!:blush:
Jij gefeliciteerd met deze fraaie NA en nu lekker genieten!:partying_face::champagne:

1 like

Mooi verhaal, mooi horloge…:+1:

1 like

Echt prachtig😍

1 like

Mooi ding! Gefeliciteerd.

Prachtig! geniet er van!

Gefeliciteerd! Mooi verhaal en horloge!

Heel tof! Veel plezier er van.

Oeh, gaaf man. Die glassboxes zijn echt mooi. :ok_hand:

Geweldige aanwinst :ok_hand:
Geniet ervan.

Prachtig! Geniet ervan!

Mooie aanwinst :slightly_smiling_face:

Leuk om mee te lezen, gefeliciteerd met je NA!

Gefeliciteerd!
Tag Heuer maakt de laatste tijd weer behoorlijk mooie horloges .

Geweldige aanwinst en een super verhaal!

Van harte gefeliciteerd