Ik had al een tijdje dit soort TAG Heuer dozen op het oog. Vroeger kreeg je die kennelijk met je TAG Heuer horloge, een mooie, lederen clamshell ‘watch roll’ voor één horloge. Tegenwoordig, krijg je alleen de standaard kunststof horlogedoos, niets bijzonders.
Op marktplaats kwam ik deze tegen en voor een leuk prijsje mogen overnemen. Als ik op reis ga met het vliegtuig dan neem ik vaak mijn TAG Heuer mee, maar ik doe hem tijdens het reizen nooit om, daar heb ik een Casio voor.
Handig ding! Jammer dat dit soort horlogedoosjes niet makkelijk te vinden zijn, want ik snap je helemaal; soms wil je je horloge gewoon op een praktische manier opbergen tijdens een reis.
Op zomerse dagen doe ik dat bijvoorbeeld als ik met het OV naar kantoor ga. Haal ik 'm daar uit het zelf gemaakte doosje. Simpel en zo hou je je horloge netjes
Ik heb die nog van mijn Kirium uit 1999, nooit als travelbox gebruikt, maar ze zijn niet echt kamertemperatuur bestendig.
De doos links is van mijn Carrera cal. 360, binnenkant s daar ook een beetje aan het vervellen maar als ze die in de “oude” doos hadden geleverd had dat afbreuk gedaan aan het horloge.
Dat klopt, maar het heeft meer te maken met zweet Niet dat ik zo’n zweter ben, maar met weer zoals begin deze week vind ik het fijner om 'm gewoon niet om te hebben, maar op kantoor (in de airco) wel.
Sowieso doe ik mijn horloge ook altijd af als ik ga koken, huishouden, ‘klussen’, etc.
Inderdaad, ze komen wel eens voorbij in het VK of vanuit Amerika, maar daar staan ze vaak voor het dubbele wat ik heb betaald en komen daar ook nog torenhoge verzending en invoerrechten bij.
Over het algemeen zijn watch rolls erg duur, behalve als je ze uit China haalt. Dus keuze was makkelijk gemaakt
Zo, dit maakt mij wel even nerveus nu… Ik hoop dat de mijne het beter volhoudt
Is het echt leder? Wellicht kan ik het insmeren met wat schoenpoets en met wat waterafstotende spray. Heeft iemand dit ooit geprobeerd?
Met de hectiek van reizen, vliegen, baggage, etc., ben ik soms wel 24 uur lang onderweg. Te veel heisa, te veel risico op onnodige krassen of schade. Ik draag mijn horloges om ervan te genieten en met de drukte van reizen kan ik dat niet echt, dus doe ik hem liever af en een Casio om de pols.
Mooie horloges draag weer als ik eenmaal op bestemming ben.
Wacht, zeg je nou dat ik bij TAG Heuer langs kan gaan voor een servicebeurt voor mijn TAG doos?
Of bedoel je gewoon zelf goed zorgen voor de doos. Wat dat laatste betreft, enige tips for goedjes die ik voor het verzorgen kan gebruiken?