NA, Tag Heuer Executive 215.406

Ik ben meer iemand die niet even iets anders dan anders mooi vind.
Zo zitten er in de huidige collectie een:
Vintage VDB Octopus, hier is er maar 1 van gemaakt. Mede hierdoor en het design zit hij in de collectie. Voor dit horloge speciaal een band laten maken waar de initialen van mijn kids op staan en in de binnenkant van de band de trouw datum.

Ook zit er een Anonimo Militare in de collectie.
Mede door het leuke aspect dat de kroon op de 6 uur zit en het een heel mooi stukje techniek is ben ik er verliefd op geworden.
Ook hier zit een handgemaakte canvasband op, deze is gemaakt van een plunjezak uit het NL leger.

En dan nu de Tag Heuer Executive chronograph.
Heb wel eens meer vintage horloge’s gehad en merk hier toch wel een zwak voor te hebben.
Toen kwam deze Tag op mijn pad, geen moment getwijfeld, deze hoort in de verzameling.
Wat een mooi, eigenwijs design. Echt jaren '80.
En dan ook nog eens in nieuwstaat, deze kom ik niet zo snel meer tegen.
De bezel bestaat uit 1 geheel, dit is al best bijzonder.
Het mineraal glas is geheel krasvrij en is nog orgineel.
De band bestaat uit gold plated geschroefde pinnen, deze zijn best gevoelig voor beschadigingen. Zelfs deze zien er nog als nieuw uit.
Ook het design van deze band is best uniek te noemen.

Nou genoeg geschreven, nu de foto’s:

Zo werd het horloge in de catalogus in 1985 voorgesteld:

Dank voor het lezen en alvast een heel goed weekend.

28 likes

Wow! Wat een geweldige find en ongelofelijk in deze staat! Gefeliciteerd! Dit is echt een object voor de liefhebber! Heel gaaf! :+1:

1 like

Een hele mooie aanwinst :ok_hand:

1 like

Tof! Ik hou hier wel van; de wat meer obscure verschijningen :+1:

1 like

Kanonne dat is écht mooi zeg :+1:
Gefeliciteerd met deze aanwinst.

1 like

Hulde! Wat een gaaf ding!
Ook ik wil nog wel eens vallen voor de niet-voor-de-handliggende keuzes. Alfa Romeo en Feyenoord, om maar eens wat te noemen :wink:

1 like

De VDB vind ik mooi om te zien!!! denk niet dat ik die zelf ook echt ga dragen, maar bedankt voor het delen, is wat anders :slight_smile:

1 like