NA TAG Heuer met jaren '80 sfeertje

Eindelijk… Het heeft wat voeten in aarde gehad maar de NA zit nu toch lekker om de pols.
Na een aantal PB’s tot een goede ruil gekomen met @Dannyboy. Het enige probleem was dat hij bij Rotterdam woonde, ik in Drenthe en als klap op de vuurpijl er nog COVID-19 om de hoek kwam kijken ook. Toen ik één van de inmiddels zeldzame keren naar het westen reed (want het familiebezoek is dankzij COVID en de dure benzine toch wat minder frequent geworden), konden we gelukkig nog een mogelijkheid vinden om in de buitenlucht af te spreken.
Ja hoor… Daar stond hij… Zoals afgesproken met duidelijk herkenbaar roze shirt en een klein pakketje in de hand. Het heeft toch wat schimmigs om op een parkeerplaats met een volslagen onbekende pakjes uit te wisselen maar ja, zo gaat dat nu eenmaal in het leven van horlogeliefhebbers :smile:. Na het passen en kletsen over onze gedeelde interesse toch maar tot ruil overgegaan ondanks dat de TAG eigenlijk te strak zat. De horloges die ik mee had genomen waren zeker niet verkeerd, maar ware liefde is het nooit geweest en daarbij kon ik zo’n mooie Zwitser echt niet laten lopen.
Eenmaal weer thuis gekomen en na twee uur lang me af te hebben gevraagd of ik nou vaker moet gaan hardlopen (duurt lang… moet ik geduld hebben) of misschien het bandje moet verlengen (zal wel wat kosten, als je überhaupt al nieuwe schakels voor een 40 jaar oud horlogebandje kunt vinden) besloten om eBay toch maar een kans te geven. Geduld is nu eenmaal niet mijn best ontwikkelde eigenschap :smirk:. YES! Er was iemand in de VS die nog schakels had liggen en een ander uit Zwitserland die zelfs een hele band te koop had staan. De goedkoopste optie was om een schakeltje te kopen, maar ja… misschien heb ik er uiteindelijk wel twee nodig en wat reserveonderdelen zijn ook altijd wel handig. Dus voor de hoofdprijs het bandje uit Zwitserland laten komen, ook al was het niet echt meer in perfecte staat.
De herinnering aan de aanschafprijs gauw geblokkeerd, zat ik vandaag al vroeg op de uitkijk want het witte busje kon op ieder moment de straat in komen rijden met zijn belangrijke lading. En inderdaad, ik had het zelfs eerder opgemerkt dan de hond, die toch ook een geoefend oog heeft als het om postbodes (en kauwstaafjes, maar dat terzijde) gaat.
Na wat voorzichtig gepriegel met kleine schroefjes en het horloge op tijd te hebben gezet, kon ik het eindelijk, na 16 dagen, comfortabel om de pols doen en de NA delen met het forum. Nu nog maar twee first-world-problems om mee te dealen: wil ik de gesp met “TAG Heuer” of de nieuwe met alleen “Heuer” en kan de nieuwe aanwinst wel mee op vakantie? Gelukkig zal ik daar ook wel uitkomen de komende tijd.

59 likes

Van harte met je aanwinst, ik heb deze uitvoering volgens mij nog niet zo vaak voorbij zien komen … veel plezier ermee :+1:

1 like

Werkelijk prachtig horloge! Veel plezier er van.

Grt een mede drentenaar

1 like

dat is voor de verandering een origineel model . erg fraai. gefeliciteerd

1 like

Congrats! Gave aanwinst en leuk verhaal!:+1:Ik hou ervan, die vroege TAG Heuers! En zeker zo’n bijzondere als deze! Geniet ervan!

1 like

Bijzonder horloge, gefeliciteerd met je aanwinst :+1:t2:

1 like

Nice eighties vibe indeed! Enjoy!

1 like

Speciaal maar mooi , proficiat

1 like

Gefeliciteerd met je mooie NA. In het vervolg: als ik twee heren op een parkeerplaats pakketjes zie uitwisselen, zal ik niet meer denken dat het gaat om een drugs- of wapendeal gaat. Want ik weet dan dat het gewoon HF-leden zijn!

3 likes

Wat een geweldige aanwinst! Die executives zijn toch wel hele leuke en unieke horloges die je niet vaak ziet.

1 like

Precies! Dit is helemaal geen verdachte situatie :grin:

2 likes

Veel plezier er mee

1 like

Er zijn diverse onderscheidende modellen van rond dat het merk TAG Heuer werd, zoals de 2000 (later Aquaracer), SEL (later Link) en Formula 1.

1 like

Leuk verhaal. Je hebt geduld moeten betrachten om deze zonnige NA met ons te delen, gefeliciteerd en geniet ervan

1 like

En ook bij die modellen wordt soms “TAG Heuer” en “Heuer” door elkaar gebruikt? Ik heb nu een TAG Heuer wijzerplaat en band gecombineerd met een Heuer deksel en kroon.

Bij exemplaren van rond die tijd zie je vaker Heuer-kastdeksels, kronen of bandsluitingen. Misschien moesten die gewoon eerst op.:thinking::grin:

2 likes

Nee hoor, gewoon een heel origineel ontwerp.

1 like

Prachtig! Wat een bijzonder horloge. Geniet ervan in goede gezondheid. :blush: :+1:

1 like

Apart en mooi :+1::+1:

1 like

Mooi man! Erg leuke aanwinst. Enjoy!

1 like