Het besluit dat de Tag Heuer Monaco er eens zou komen had ik enkele jaren geleden al genomen. Maar door vakanties, kinderen, financiele tegenslagen, impuls horloge aankopen, de grote schoonmaak, nieuwe auto etc, ja het leven is duur, was het er nog niet van gekomen.
Totdat ik onlangs voor een mooie prijs het horloge, full set en amper 3 maanden oud, kon kopen.
Een mooie prijs, tsjaah dat wel maar het blijft veel geld. Er zal een pijnlijk offer gebracht moeten worden. Na wat gepieker of ik dat wel wil, begon het echte piekeren. Welke gaat het worden ?
De SOH
Na mijn besluit te hebben genomen, en weer veranderd, en wéér veranderd werd het uiteindelijk de Carrera die het veld moest ruimen.
Met de SOH om de pols, de Carrera in de doos en wat geld in mijn zak op weg om de Monaco op te halen.
Nadat de deal gemaakt was en we nog wat aan het keuvelen waren over horloges kwam de SOH weer te sprake. de verkoper stelde zijn bod nog wat bij en uiteindelijk ging ik met de Carrera, de Monaco en nog wat geld over naar huis .
Ik vind de SOH nog steeds een van de mooiste horloges maar op de een of andere manier droeg ik hem bijna nooit. Vorig jaar had ik mijn SOH 46mm al geruild tegen een 42mm, maar ook deze zat niet fijn om de pols en was het uiteindelijk niets meer dan een prachtig stuk in mijn watchwinder op het dressoir.
Terug naar de Monaco !!!
Een geweldig horloge die om de pols nog mooier is dan in de etalage waar ik hem vaak bewonderd heb .
Nog wat plaatjes :
Echt helemaal top Ben, wat een kanjer deze Monaco! Prima collectie ook, misschien jammer van de SOH maar als je hem toch weinig meer om de pols had zou ik hem ook hebben verkocht.
Wat is er nou relevant aan de vraag of de klok populair is hier. Als we ons daar wat van aan zouden moeten trekken dan zou iedereen hier rondlopen met een Seiko duiker, Speedmaster of Rolex.
TS heeft een waanzinnige mooie klok gekocht. De man heeft smaak. Dat telt.