NA: Tawbury Bayswater horlogedoos

Een NA topic schrijven is normaal niet iets wat ik doe. Omdat op het forum over deze nog niets te vinden was dacht ik deze toch te delen zodat een ander er misschien ook wat aan heeft.

Mijn Rainer/finestboxes van 8 is goed versleten en ook wat te klein geworden.
De kunstlederen kussentjes vond ik eigenlijk ook maar niks. Die waren door de grootte en stugheid ook aan vervanging toe.
Na communicatie met Rainer blijkt hij ook een kleiner formaat te hebben, maar zonder in detail te gaan over afmetingen ben ik daar toch maar niet op ingegaan. Hij vroeg dan ook nog eens 55€ incl verzenden voor 8 nieuwe kussentjes wat ik te veel vond voor de kwaliteit.

Enige tijd was ik op zoek naar verschillende mogelijkheden, ook rolls overwogen en een peli stijl koffer.
Plots kwam ik op het Australisch merk Tawbury via youtube reviews. Ze bieden een beperkt aanbod in stijl en elk in een aantal groottes tot zelfs 24 stuks.
Wat me ook aansprak bij dit merk is dat ze heel duidelijk meegeven hoe groot de kussentjes zijn en tot welke polsomtrek ze geschikt zijn. Ze bieden zelfs voor de kleinere polsen een small en x-small aan voor al hun dozen.
Mijn interesse ging vnl naar de Bayswater, en dan meteen een voor 12 stuks. Even nog getwijfeld tussen de 8 stuks versie omdat die kussentjes 55mm breed zijn.

Even zoeken op Amazon België en ik viel achterover van de prijs. Dat zou ik er niet aan willen geven. Ook eens gezocht op de .nl en .de en dat viel een heel stuk beter mee. Uiteindelijk gekocht via .de omdat ze daar in promo staan.

Vandaag heb ik de doos mogen ontvangen en de eerste indruk is zeer goed. Ik ben nogal voor Seiko duikers zoals je kan zien en die passen er prima in. Ook de afstand met het deksel is ruim genoeg.
Mijn polsomtrek is een 18,5cm en de standaard kussentjes passen als gegoten. De sluiting van de horloges op metalen band kan prima dicht zonder dat ze de kussens bij elkaar moeten knijpen.

Hierbij enkele foto’s

34 likes

Mooie box zo :ok_hand:

1 like

Mooie doos en collectie…:+1:

1 like

Zeer mooie doos met extra bergruimte. :+1:

1 like

Prachtig zo !

1 like

je horloges worden in de watten gelegd :smiley:
excellent :+1:

1 like

Mijn beste,

Een solide en goed ogende horlogedoos, voor langdurig horloge plezier.:+1:

1 like

Mooie en handige box

1 like

Erg gave horloge doos! Mooi.

1 like

Gave horloge doos, ook mooi met een la voor je bandjes . Ga ook maar eens checken :grinning:

1 like

Een heel fraaie horlogedoos :ok_hand: en perfect afgewerkt. Gebruik zelf de TAWBURY Fraser 3 sinds deze week.

1 like

De Fraser had ik ook goed bekeken, maar dan 2x een van 6 ofwel een van 3 voor enkel mijn grotere horloges. Ik vond de M shaped kussentjes leuk alsook die 6cm breed zijn.

1 like

Sjieke display box :100::trophy:

1 like

Mooie en handige horloge doos :+1:t2:

1 like

Mooie doos! Opbergruimte voor de bandjes is ook prettig.
Veel plezier met die doos. :+1:

1 like

Nice

1 like

@Bahi aka Bart: een smaakvolle horloge-box. De kwaliteit druipr er vanaf.
Chapeau, amice! :smiley:

1 like

@Bahi, Bart: eventjes dit … is het nu “Seiko dívers” in jouw omschrijving bij je naam, of is het “Seiko divèrs ?” :wink: :smiley:

1 like

Ziet er goed uit!

1 like

Haha, had beter diverse Seiko divers gezet

1 like