NA Technically Optimized 2!

Heb sinds kort na lange tijd (ongeveer een jaar) weer een nieuw klokkie. Ben niet van de uitgebreide reviews dus zal alleen wat foto’s laten zien met hier en daar een opmerking. Heb het horloge overgenomen van iemand die lid is van WUS forum maar de advertentie heeft ook op marktplaats gestaan. De vorige eigenaar had het originele rubberbandje niet meer en heeft hem op een mooie Hirsch Assolutamente strap gezet.
De Stowa doos waarin het koffertje zich bevindt.

Doos en koffertje.

En daar is ie dan de Stowa TO 2! Wel Testaf getest maar niet gecertificeerd, dit in tegenstelling tot zijn grotere broer de TO 1.

Dubbele AR coating op het saffierglas, zichtbodem waardoor je het ETA 2824-2 topgrade kaliber kunt zien, 200m WR zonder schroefkroon met een diameter van 43mm en een lug 2 lug van 52mm is het geen kleine jongen! Maar ik heb mij laten vertellen dat ik dat ook niet ben dus dat zit wel goed.

De Hirsch Assolutamente band waarop die zit is lekker stevig maar niet stug en past er volgens mij prima op. Wat mij er overigens niet van zal weerhouden om in de toekomst nog wat extra banden te bestellen.

Het uurwerk is zoals het bij een topgrade ETA 2824-2 hoort mooi afgewerkt met geblauwde schroeven, cote de geneve, perlage etc. etc. al is dat op mijn foto niet zo goed te zien helaas.

De kast is ook zeer netjes afgewerkt in geborsteld staal met mooi afbuigende lugs en

de kroon is een genot om mee te werken. Makkelijk hanteerbaar en voelt zeer solide aan. Het opwinden gaat wat zwaarder als op mijn BB, maar goed dat is ook weer een ander niveau denk ik. Al met al ben ik zeer tevreden met deze NA. Heb zojuist ff de 24 uurs tijd gemeten en dat was +5 sec dus dat is ook prima wat mij betreft. Eén zwaluw maakt nog geen zomer maar het is een goed begin.

Zal jullie verder niet lastig vallen met nog een wristshot aangezien ik die al in 2 andere topics heb gepost.
Bedankt voor de aandacht!

Grt, Arti

20 likes

Mooi ding! En die maat kan jij wel hebben idd :slight_smile:

1 like

Stevig ding. Had hem ook zien staan.
Wat ik me afvraag: is de band aan het einde niet erg dik.
Normaal wordt de band aan het einde wat dunner gemaakt, hier zit het er erg dik uit.

1 like

Mijn beste,

Goed hoor!!
Een solide en vooral ook mooie aanwinst!!
Veel draagplezier!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Mooi, veel draagplezier, :+1:

1 like

Ziet er goed uit Proficiat.

1 like

Geen uitgebreide review? Uitgebreid genoeg :wink:
Mooi hoor :+1:
Enjoy!

1 like

Mooie aanwinst man gefeliciteerd :thumbsup:

1 like

Beauty! Van harte :thumbsup:

1 like

Niet erg dik nee. Maar hij word ook niet dunner, blijft over de hele lengte dezelfde dikte.