NA Telstar chrono

Een paar weken geleden deze Telstar chronograaf overgenomen. Vind de kleurencombo erg leuk, en de valjoux loopt als een zonnetje. Ben tot nu toe dus zeer content met mijn nieuwe aanwinst.

Hier is hij dan!

Over het merk Telstar is mij weinig bekend, en kan hier ook niet veel over vinden. Iemand die meer weet over dit merk?

Heb hier op het forum wel eens andere telstar chrono’s langs zien komen, dus als je er eentje hebt zie ik graag een fototje :smile:

10 likes

Ken het merk niet, weet dat het de naam is (was?) van een vroegere satelliet maar dat horloge is gewoon een super gave vintage!

1 like

Wat een gave!

zag hem al vaker voorbij komen op de zwartrode Ralley
werd iedere keer mooier en riep steeds harder
"koop mij !!!"

eh… edit dat was de witte versie, maar deze is minstens even mooi. :innocent:
kortom : prachtige aanwinst !

1 like

Mooie aanwinst en die oranje accenten zijn leuk.

Mijn beste,

Proficiat!!
Een mooie aanwinst, geniet er van.:four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Dat had ik dus ook ja! Waarschijnlijk is dit dan ook een spijtaankoop geweest :joy:

1 like

oh… wat een narigheid, een spijt-aankoop
en nu is je hele weekeinde verpest :wink:

het klinkt naar, maar ik hoop dat je nog veel
van dit soort spijt-aankopen zult doen.

1 like

Ontzettend leuk horloge!!! Veel plezier er mee!

Misschien vind je het niks,
maar ik zou hem op een Oranje leren band zetten
dat past mooi bij de chronowijzers en maakt het geheel wat lichter dan een donkere band bij een donkere wijzerplaat.

Nice.

Mooie aanwinst en prima combi met de band.

Door het licht op de foto’s is het lastig te zien, maar het zijn rode accenten.
Heb ook een rode band erbij, maar die vind ik weer iets te opvallend. Vandaar de zwarte band met rode stitching. Maar ben het ook wel met je eens dat het het geheel wat donker maakt.
Misschien een ander idee?

1 like

ik heb als testje op deze foto ff snel wat rode lijntjes geplaatst
om te zien of het rood evt. met het oranje vloekt,

( je voorbeeld met de rode band vind ik eerlijk gezegd niet zo mooi, maar dat komt mogelijk ook door dat materiaal
dat lijkt me een soort plastic brandslang )
dan kun je er beter legergroen textiel opzetten.

grt. Gerard

1 like

haha thanks voor foto! Maar ik denk niet dat dit de juiste combi voor mij zal zijn. Op deze foto valt het mee, maar ik denk dat de rode accenten toch wel zullen afsteken op zo’n fel oranje band. Wel een mooie band overigens.

Canvas banden vind ik wel wat hebben, misschien dat ik daar eens even naar ga kijken, thanks.