NA: The Citizen Chronomaster (AQ4030-51L)

Enkele maanden geleden begon mijn reis door horlogeland. Na jarenlang -met veel plezier- voornamelijk ‘plakmerken’ te hebben gedragen begon de wereld van de ‘echte’ horloges mij meer en meer aan te trekken.

Als volledige leek begon ik met veel plezier artikelen te lezen op dit mooie forum en putte ik uit jullie kennis en ervaring toen ik mijn eerste topic plaatste.

De kern van mijn verhaal was: “ik zoek de Lexus onder de horloges, welk horloge raden jullie mij aan?” Een mogelijk te vrede vraagstelling die desondanks toch nuttige tips opleverden, waarbij vooral Grand Seiko veel genoemd werd.

Kort hierna werd ik verliefd op de Seiko SARX055 die ik voor een goede prijs kon bemachtigen via een goede kerel van Uhrforum. Als leek had dit toch iets ongemakkelijks: afgesproken bij een McDonald’s in het zuiden des lands alwaar de deal beklonken werd in het schemerende licht. Gezinnen met jonge kinderen, voorzien van een Happy Meal, zag je bezorgd kijken, alsof zij zojuist getuigen waren geweest van een transactie die normaliter alleen in gangsterfilms voorkomt.

Seiko SARX055: prachtig. De honger was voor nu gestild, maar misschien lag dit aan de McDonald’s.

Toch bleef het kriebelen. Of specifieker: Grand Seiko bleef kriebelen, tot ik zo’n week geleden een pareltje voorbij zag komen in het befaamde blauwe gedeelte.

@theinvisibleman boodt zijn The Citizen Chronomaster (AQ4030-51L) te koop aan en van het een kwam het ander.

Na wat appcontact was het gisteren dan eindelijk zo ver: op naar Amsterdam om de deal te bezegelen en dit te vieren met een heerlijk biertje.

De terugreis per trein is nog nooit zo snel verlopen doordat ik als een verliefde tiener naar mijn horloge bleef kijken. Ik heb zelfs de overstaptijd naar het andere perron behaald, maar ja: dat kan ook niet anders met een High Accuracy Quartz!

Al met al heb ik in 2021 het fundament kunnen leggen van een mooie beginnende collectie en ben ik benieuwd waar de rest van de horlogereis mij gaat brengen! Vast staat dat ik in de afgelopen maanden veel geleerd heb en nog veel meer te leren heb.

Mooi om te zien dat jullie n.a.v. mijn eerste topic zowel de SARX055 als de Chronomaster adviseerden en dat die nu afwisselend om mijn pols prijken! Ik vrees dat ik nu niet één maar twee Lexussen heb gevonden.

Voor nu even rustig aan en genieten, en in 2022 ongetwijfeld op zoek naar uitbreiding.

De slogan van Lexus luidt ‘Experience Amazing’ en dat is exact wat ik tot die tijd ga doen!

65 likes

Gefeliciteerd met je NA.

En vanaf nu kun je lekker HAQ-en :wink:

Mooie aanwinst !!

Mooi verhaal.
Veel plezier met je nieuwe aanschaf.
Ik weet zeker dat dat gaat lukken.:sunglasses:
Wij hebben waarschijnlijk op hetzelfde terras in Amsterdam gezeten.

8 likes

proficiat, veel draagplezier toegewenst!

Bedankt voor jullie reacties! De volgende keer toch maar een review op de computer tikken om spelfouten te voorkomen… Weer iets geleerd.

Erg leuk verhaal om te lezen.En die Citizen mag er ook wezen.
Prachtig horloge veel draag plezier gewenst.

Gefeliciteerd. En je gaat vast nog wel op meer obscure plekken horloges overdragen. Een Mac is eigenlijk al heel luxe. Soms wordt het gewoon een parkeerplaats. Maar je zult altijd wel op tijd zijn!

Ziet er puik uit.:+1::ok_hand::clap:

Gaaf geniet ervan :ok_hand:t3:

Goede keuze :heart_eyes:

Je bent volledig in je opzet geslaagd :ok_hand: Het is niet mijn persoonlijke smaak maar waar voor je geld is het zeker!
Veel plezier er mee

Mooi horloge hoor👌 gefeliciteerd.

Gefeliciteerd, mooi horloge!

Erg mooi deze Citizen, geniet ervan!

Gefeliciteerd man. Je hebt kwartshorloges meteen uitgespeeld :+1:t2:

Heel veel plezier van dit pareltje.

Waanzinnig tof horloge. Gefeliciteerd

Kek ook, die bijpassende blauwe nubuck lederen bekleding.

Prachtige Citizen, veel draagplezier toegewenst met de Chronomaster :+1::ok_hand:

Het blijven prachtige horloges deze Chronomasters :ok_hand:t2:
Heel veel draagplezier van dit prachtige horloge :+1:t2: