Vandaag binnen gekomen, een The Citizen uit de iconic nature collection (een AQ4100-22W). Een limited edition van 300 stuks met de Tosa Washi papieren wijzerplaat. Groen of blauw, wie het weet mag het zeggen, het varieert een beetje met het licht, blauwig met een groen zweem of juist andersom.
Ik had deze begin april in bestelling voor de officiele release, maar naarmate de release datum dichterbij kwam werd ie steeds later leverbaar en duurder, daar toen maar de stop uitgetrokken. Nu op een normaler prijspeil en op voorraad uit Japan.
De wijzerplaat lijkt ook diepte te hebben, wellicht veroorzaakt door het opliggende (plexi?)glas over het papier. Ook zit er een subtiel patroontje in het papier, slechts zichtbaar onder een bepaalde hoek.
Ik heb eerder een zwarte Tosa Washi gehad, maar die plaat was minder uitgesproken aanwezig, eerder mat. Deze is levendig!
Het hele ding is in Duratect Titanium en dat is merkbaar, dit weegt nagenoeg niks! de achterkant is verder niet zo spannend, WR in orde, Eco Drive en Duratect Titanium en natuurlijk Limited Edition, dat dan weer wel!
mocht je het niet in de gaten hebben: er staan 3 The Citizen (Eddy the) Eagles op, voor, achter en kroon…
Zelf de OEM croco strap met de vouwsluiting voelt soepel aan, enkel de vouwsluiting is redelijk dik, wel mooi mat zwart, wellicht dat ik deze eens omkat naar mijn Grand Seiko die stug en glimmend is. Voorlopig een mooie matte Croco Nubuck erop.
Zoals gebruikelijk doen de fotoos niet voldoende recht aan de daadwerkelijke kwaliteit en looks van het horloge…