NA: The Citizen AQ4091-56M

Beste HF’ers,

Voor sommige leden is het wel bekend dat ik iets met Citizen horloges heb. Eind vorig jaar deelde ik mijn langverwachte Citizen Chronomaster en dat horloge heeft sindsdien zo’n 90 procent van de tijd om de pols gezeten.

Je weet wat ze zeggen. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Dit vroeg dus naar meer :slight_smile:

Ik presenteer: een The Citizen AQ4091-56M. Net als de witte Chronomaster een titanium model met washi papier en het geweldige Citizen A060 uurwerk.

Ik laat de foto’s voor zichzelf spreken :slight_smile:

Ik vind de omschrijving indigo niet heel accuraat. Het is eerder grijs-blauw. Voor mij is dit een pluspunt, want ik vind deze kleur ontzettend mooi.

Het is niet zo dat ik nu twee dezelfde horloges heb, enkel met een ander kleurtje. Een korte vergelijking van de Chronomaster versus The Citizen:

• 37,5mm kast versus 40mm
  • Geen lume versus lume op de wijzers, indices en in de chapter ring
  • Chronomaster op de wijzerplaat versus de opgelegde Citizen adelaar
  • Glimmend opgelegd CITIZEN op de wijzerplaat versus wit CITIZEN
  • Vlak saffier versus licht gebold saffier
  • Wit washi papier versus indigo geverfd washi papier
  • Ongesigneerde kroon versus gesigneerde kroon

Ik heb op voorhand heel even getwijfeld of ik de 40mm versie niet te groot zou vinden. Maar niks is minder waar. Ook deze draagt voor mij perfect.

Hier nog enkele foto’s van de twee naast elkaar.

Ik ga er weer van genieten en op naar de volgende :smile:

132 likes

Zoooooo mooi. Gefeliciteerd :clinking_glasses:

1 like

:smiling_face_with_three_hearts::drooling_face:

Was al benieuwd naar deze topic, na al wat voorproefjes her en der gezien te hebben :smile:

Top man, echt gaaf horloge. En deze foto’s doen 'm meer recht aan dan die commerciele plaatjes.

De foto waar je ze beide aan hebt. Ga je voortaan zo door het leven? :rofl:

1 like

Prachtige aanwinst! Mooi duo zo :+1:

1 like

Dat kan ik me voorstellen :grin:

Laat ik dat maar niet doen :wink:

Bedankt heren!

2 likes

Eentje links en eentje rechts dan? :smile:

1 like

Mooi!
Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst!

1 like

Ik heb deze ook op het vizier gehad, maar zoveel verschillende gradaties van het blauw gezien dat ik twijfelde, maar dit ziet er mooi uit zo!:ok_hand:

1 like

Mooi hoor! Geniet ervan :+1:

1 like

Geweldig…wat een subliem duo! :ok_hand:

1 like

Dank allen! :sunglasses:

Ik moet eerlijk toegeven dat het een best een gokje was qua kleur. Maar ik ben blij dat ik de gok heb genomen :smiley::+1:

3 likes

Prachtig kwaliteits horloge, erg mooie wijzerplaat. Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

1 like

Mijn beste,

Mijn complimenten!!
Ziet er magnifiek uit!!

Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst :ok_hand: Ziet er degelijk uit

1 like

Subliem. Wat een schoonheid… :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze fraaie NA!
Geniet ervan!

1 like

erg knappe horloges! zelf wil ik ook een chronomaster/The Citizen aan mijn verzameling toevoegen. Citizen heeft me aangenaam verrast en ik kan alleen maar inbeelden hoe goed de kwaliteit van hun prestige merk wel niet moet zijn :heart_eyes: en dan heb ik het nog niet over de wijzerplaten gehad :drooling_face:

goed, ik ga stoppen met kijken nu want m’n bankrekening begint lichtjes in paniek te raken.

1 like

Is inderdaad heel lekker; een witte en een blauwe Chronomaster!

5 likes

ik bezit ze ook, dus kan het enkel beamen dat het fantastische horloges zijn :+1:

chronomaster?

1 like

mooi bandje die blauwe, geniet ervan!

1 like