Tijdens de immer durende zoektocht naar horloges was G-shock bij mij een beetje naar de achtergrond verdwenen. G-shock splijt de horlogegemeenschap soms: love it or hate it. Zelf sta ik er wat genuanceerder in. Ben al jaren lang in bezit van een GW-M5610. Deze solide solar multiband is in mijn collectie het ijkpunt voor de andere horloges in de collectie.
Daarnaast had ik ooit een stoere camouflage mudmaster en zilveren steel square. Beide weggedaan om ruimte te geven aan nieuwe modellen in de collectie. En misschien ook wel omdat ik iets kleiners wilde. De mudmaster was 53.0 x 50.8 x 18.2mm. En bij de steel square stond de lug to lug door de vastgezette 1e schakel mij een beetje tegen.
Oh… ook had ik nog een Eric Haze editie (iets minder bescheiden met 57,5mm x 53,4mm x 18,4mm). De meeste lol wat ik daarmee beleefde, was de spectaculaire kortingsactie bij de verkoop
Anyway, G-shock was dus een beetje naar de achtergrond verdwenen. Maar ja, dan maak je de fout om het G-shock only topic te openen. Dat kwam door de black friday hype rondom de GM-2100. Leuk model, heb ik even over getwijfeld. Uiteindelijk aan mij voorbij laten gaan.
Toen viel in het topic mijn oog op de stalen GST-B400 een soort GM-2100 op steroïden, maar in reviews beschreven met woorden als ‘draagbaar’ en ‘classy’.
Op papier nog steeds aardig aanwezig met 46.6×49.6×12.9mm, maar het hele pakket smaakte wel naar meer. En dus kwam deze vandaag binnen. Foto’s van de uitpakparty…
Merk dat ik oud begin te worden… “Waar is dit knopje voor?” Maar gelukkig is er de app. Die geeft aan waar je op moet drukken voor bluetooth verbinding. Vanuit app home time en world time eenvoudig in te stellen.
Veel instellingen gaan (helaas) toch via horloge zelf. Even manual raadplegen online en dan gaat het vlot (datum format wijzigen, 12/24 uur aanduiding.p, 1/3 seconden licht e.d.)
Stoer ding!
Ik werd ook al een beetje zenuwachtig van die hype, bijna ook de koopknop ingedrukt voor de 2100. Niet gedaan, want Seiko enzo … hoe dan ook, mooie aankoop Stephan. Veel draagplezier.
Voor mij idem! Veel waar voor 't geld.
“de app” … volgens mij moet ik dat filmpje even gaan bekijken. Heeft dit horloge een BT verbinding met je telefoon? Oké. Interessant.
Yep, maar stel je van de functies in de app niet teveel voor.
Leuke gadget is het opslaan van locatie via horloge. Is uit te lezen in app.
Niet dat je het gebruikt, maar het kan.
(Vraag me nu wel af hoe horloge de positie bepaalt…. Even uitzoeken.
Edit: zoals ik dacht wordt bij knop om locatie op te slaan verbinding gezocht met telefoon. Horloge heeft zelf geen gps. Tijd syncen doet ie ook via telefoon, immers geen multiband)