Inmiddels heb ik al een tijdje door dat mijn voorkeur uit gaat naar chronografen.
Layout, vind ik ontzettend mooi en begreep dat ik een van de weinige mensen ben die deze functie nog regelmatig als tool gebruikt ook.
In mijn werk als commercieel duiker waar onderwater een lekkere huftigerige citizen niet te verslaan is,
Vind ik voor de bovenwater toepassing een chronograaf de meest handige tool die je om je pols kan hebben.
Ik was vooral onder de indruk van de Hanhart en tijdens de twijfel of ik voor een 417es of misschien toch de 415es wilde gaan kwam ik ineens wat anders tegen waar ik toch vrij snel verliefd op werd en de Hanhart even naar een tweede plek werd geschoven.
Even afgewacht of de drang naar dit horloge minder zou worden maar bleek dat dit toch rond bleef zweven in het hoofd… De drang dit horloge om te hebben werd alleen maar sterker.
Na een goeie maand toch maar de knoop doorgehakt “dit word hem”.
En afgelopen week werd geheerst door het volgen van UPS statussen die overigens meer keer van tijd en datum veranderd zijn als dat ik nu nog wil benoemen.
Maar gisteren avond was het moment daar.
Extra banden bijgeleverd.
De BoR voelt overigens erg flexibel en klikt open en dicht met grote voldoening.
De deepstar chronograph 39mm.
Ik twijfelde nog vanwege de afmetingen op papier of ik niet liever de manual wilde hebben.
Maar met de screw down crown en het risico dat deze toch wel regelmatig gedragen gaat worden ben ik voor de praktische keuze automaat gegaan…
Zonder spijt!
Ondanks dat het een stevige is vind ik hem absoluut niet te dik omdat de hoogte mooi is opgedeeld tussen de achterkant, kast, bezel en opstaande saffierglas.
Misschien niet de meest standaard keuze (en dat is maar goed ook)
Maar ik zelf word hier erg blij van!