NA: The Eagle has landed

Ik heb dit jaar ondanks alle voornemens toch twee horloges aangeschaft. Twee totaal verschillende, dat ook nog wel. Tudor Black Bay Pro en deze Chopard.

Hoe is tot een Chopard gekomen?
Ik sta al een tijdje op de lijst in Berlijn bij een grote AD voor een DJ met een blauwe plaat. Heb gewoon zin in een sportive dresser met een jubilee band voor comfort en witgoud lunette voor dat extra “decente” bling. Eigenlijk was de plan heel vast omlijnd, ik heb voldoende andere horloges om van te genieten, dus eigenlijk ook geen directe haast. :laughing:

Het will echter maar niet opschieten, of ik ben ongeduldiger geworden, ik weet het niet. Grijs wil ik niet kopen, puur uit principe voor een current DJ zie ik het nut niet van in. Overigens ook niet voor een GMT Master. :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ik ben ergens een beetje klaar met Rolex, dus ben naar Chopard op de Kurfürstendamm binnengestapt om de Alpine Eagle te bekijken. Ik vind Chopard als merk best raar. Weinig modellen spreken me aan, ben van hun kwaliteit bewust, vind de filosofie met sustainability aansprekend, zij hebben een “heritage”, maar toch, heb nooit eerder over nagedacht om Chopard aan mijn collectie toe te voegen. Zag chopard meer als een sieraden ding.

Wat zal ik zeggen, ik was binnen 10 seconden verkocht.

De afwerking, de wijzerplaat, kleur van de staal, de band, voor mij passte alles. Doordat er een prijsverhoging aangekondigd is, zat ik toch een beetje op hete kolen. In de boetiek was er geen horloge met blauwe wijzerplaat beschikbaar en over de prijs viel ook niet te praten, dus heb wat oude bekenden in Duitsland aangevraagd.

Binnen een week was de horloge bij mij. Wat zal ik zeggen, ik vind het fantastisch!

ALPINE EAGLE 41
41 MM, AUTOMATIK, CHOPARD LUCENT STAHL A223
REFERENZ 298600-3001

Ik moet nog kijken, hoe ik met de band in de zomer uit de voeten kom, maar met twee halve schakels uit, past de horloge zeer netjes.

Ik ben blij, laat het weekend maar komen!

192 likes

Heel erg gaaf! Van harte!

1 like

En de week,de vakantie(s),de feestdagen, het nieuwe jaar etc.etc.
Wat een beauty veel genieten :star_struck:

1 like

Prachtig :+1:

1 like

Wat een mooi horloge, gefeliciteerd. Vraagje: hoe dik is de kast?

1 like

Nice :+1:, gefeliciteerd

1 like

Erg mooi horloge. Veel plezier ermee.

1 like

Fantastisch horloge. En de schroefjes kloppen ook in perfectie. Veel plezier ermee.

1 like

Waanzinnig mooi…

1 like

h.e.e.l…e.r.g…m.o.o.i. Van harte!

1 like

Heel mooi, zelf ook fan van dit horloge maar heb op du moment supreme toch niet m’n dj ervoor ingeruild. Spijt? Nee! Twijfel? Jazeker, nog steeds haha wat een gaaf ding.

Veel plezier ervan!

1 like

Wat een mooi horloge! Gefeliciteerd ermee!

1 like

Jan, 9.7mm. Door de goede proporties en zeer flexibele band, draagt zich echt lekker.

1 like

Wat een tof horloge heb je daar!!! Supervet.

Geniet ervan in goede gezondheid.

1 like

wat een prachtip exemplaar :star_struck:
en dan die afwerking, horloge en band :+1:
zeer, zeer mooi
draag hem met plezier

1 like

Dunner dan ik had durven hopen. Super :ok_hand:

2 likes

Erg mooi horloge. Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

1 like

Heel mooi. Veel plezier ermee.

1 like

Van harte! Een van de weinige horloges die ik nog wel eens mis.

16 likes

Lekkere aanwinst zeg. Heel gaaf. Geniet er van :ok_hand:

1 like