NA: The Great Wave off Kanagawa AKA I Used To Be a SKX007

Ok, here goes. Mijn Nieuwe Aanwinst. Als ras-flipperaar heeft het meestal niet zoveel zin om met veel bombarie een NA aan te kondigen die vaak het eind van de week niet eens haalt :innocent:

This is a totally different ball game.

Sinds het zien van het door Yeti geplaatste youtube filmpje over de Great Wave off Kanagawa mod spookte het in mijn hoofd. Die moet er komen. Niet zozeer exact in dezelfde uitvoering, hoewel dat lastig is, the star is de wijzerplaat en daardoor lijken ze al snel op elkaar, maar er was nog een beetje ruimte om af te wijken van het voorbeeld.

Ik vind een geleidelijke overgang in een lichte bolling van insert naar glas erg mooi en heb een voorliefde voor lange secondewijzer. Vasthouden aan het bestaande uurwerk leverde een behoorlijke kostenbesparing op en helaas (maar financieel gelukkig :sweat_smile:) waren de unieke hand-painted versies van de wijzerplaat al lang uitverkocht. De gesigneerde kroon heb ik ook niet genomen. Terwijl ik dit voorgaande zinnetje typ bekruipt me al enigszins het gevoel van stomstomstom :confounded:. Never mind.

De zoektocht naar een forumlid die deze omtovering wilde uitvoeren heeft enige tijd in beslag genomen maar ik was zo overtuigd van mijn zaak dat het bijeen bestellen van alle onderdelen een aanvang kon nemen.
Uiteindelijk heeft dat geresulteerd en een behoorlijke lijst:

• Sloped ceramic bezel insert van DLW
  • Brushed non marked chapter ring van CrystalTimes
  • Double domed saphire met kleurloos AR-coating van CrystalTimes
  • Originele Seiko wijzerset van een SARB033
  • Solid Oyster bracelet van Strapcode
  • Full Lume The Great Wave off Kanagawa date dial van Lucius Atelier.

Door de werking van het forum kwam ik in contact met Aad57. Nu blijkt Aad een vakman te zijn op het gebied van Seiko maar het uitvoeren van een dergelijke mod was nieuw voor hem. Na een verkennend gesprek was mijn vertrouwen onwrikbaar aanwezig en was Aad van mening dat ‘we het maar gewoon moesten doen en we zien wel waar het schip strand’ Een instelling die ik wel kan waarderen.

Fast forward. De onderdelen druppelde binnen behalve de TGWoK dial. Die had ik in eerste instantie besteld bij DUCWatches in Vietnam maar na een maand was deze nog niet gearriveerd en kwam ik met de verkoper tot de gezamenlijke conclusie dat we deze konden afschrijven. Nog eens versturen of geld terug, geen probleem bij DUC. Ik koos voor het laatste en de refund arriveerde binnen 5 minuten. Hulde voor DUC :+1:. (overigens, twee dagen geleden, na dus ruim 6 weken, dingdong, uw wijzerplaat uit Vietnam :joy: Inmiddels contact gehad met DUC, deze gaat waarschijnlijk binnenkort retour). 10 minuten later had ik via Whatsapp contact met Adriel van Lucius Atelier. Voor een tientje meer (super express DHL) zou ik hem snel hebben. Nou, daar was niks aan gelogen. Adriel verstuurde hem op dezelfde zaterdagmiddag en de dinsdagochtend daarop werd het pakketje keurig door DHL handdelivered overgedragen.

Twee dagen later alles bij Aad afgeleverd en het spel was op de wagen. Twee dagen later ook al weer de eerste melding van Aad. Het uurwerk had toch zeer dringend een service nodig (was enigszins bekend maar dat het zo dringend was nou ook weer niet). Niet getreurd en als Aad ergens goed in is …:clap:

Meer fast forward anders wordt het te lang en leest niemand het meer: binnen 9 dagen kreeg ik de melding dat ik TGWoK kon ophalen! Wat een feest. Wederom bij Aad en zijn charmante echtgenote langs en de ins and outs van de mod doorgesproken. Aad is daar heel nauwgezet in, ook de dingen die tegen zaten en in zijn ogen beter hadden gekund (onzin, TGWoK is perfect) kwamen voor het voetlicht.

Voordat de foto’s in beeld komen nog een onvermijdelijk woord van dank. Cui honorem honorem.

Adil @Batossai voor de Aad57 tip. Onbetaalbaar, figuurlijk gesproken
Han @Handavinci en Remco @Dao voor alle onderdelen tips en het behoeden voor verkeerde aankopen
En natuurlijk Aad, @Aad57. Een bijzonder sympathiek en bevlogen vakman. Mijn dank is groot Aad, i tip my hat!

Pictures: Overigens staat nu TGWoK aan beide kanten. Zie foto caseback :wink:

119 likes

Edit: Ik mag maar 4 gebruikers in een bericht noemen. Vandaar deze nabrander als dank aan @Yeti voor de initiële vonk!

En last maar zeker niet least aan Perry @Voordeligbijdetijd
voor de superservice inzake de levering van de SARB033 wijzerset. Kan niet beter!

2 likes

Echt een heel mooie mod. :star_struck:

1 like

Wow! Super!

1 like

Holy shit! Wat een vet ding zeg. Echt supergaaf :star_struck:
Ik was toevallig die ochtend bij Aad om mijn Monster op te halen en hij vertelde over deze mod. Ik kon me er niet veel bij voorstellen maar nu ik het zo zie wel.
Werkelijk prachtig! Veel plezier ermee.
Gave lumeshot ook zeg.

2 likes

Wow, heel mooi en bijzonder :smiley::+1:t2:

1 like

Mooi! Japanse stijl water erg cool! Kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent! Zou ik ook zijn

1 like

Best een gave plaat zo! Niet mijn smaak, maar vind die lume tof!

1 like

Wat een klapper! Echt heel mooi gedaan. Ik krijg er een beetje een Bob Ross gevoel bij!

2 likes

DIE LUME!!!

Dat vind ik denk ik nog het mooist! Geniet er van! :ok_hand:

1 like

Oké, dit ding schreeuwt Seiko :star_struck:
Knap resultaat!

1 like

Uit de kunst deze mod, heel mooi. Veel draagplezier! :+1:

1 like

Die Lume is echt supertof! Mooi projectje :smiley:

1 like

Potverdikke die is gaaf! En die lume is echt briljant!

1 like

Dat full lume, gaaf man!

1 like

Mooi verhaal en super mod :star_struck:

1 like

Heel erg mooi geworden Cees, de lume op de dial, ik zou er de hele dag naar kunnen kijken ! Ontzettend gaaf !

1 like

Heel bijzonder, erg gaaf! Gefeliciteerd en geniet er van!

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze appetijtelijke verworvenheid!!
Schitterende wijzerplaat!! Magnifiek hoor!!
Ik wens je er dan ook een gelukzalige tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Briljant horloge is dit geworden zeg. :star_struck: Goed gelukt, werkelijk prachtig!

Ene… Meer lume shots aub!

1 like