NA: The Missing Link

Hallo iedereen,

Er zijn de laatste maand al twee nieuwe aanwinsten bijgekomen, en één horloge heeft het nest verlaten.
Ik miste enkel nog een witte dial. En laatst kwam er ééntje in het blauwe gedeelte. Daar ik weldra 40 word, dacht ik: ik zal me nog een (voorlopige) laatste keer verwennen.
Ik kijk al even uit naar een Explorer II Polar. En nu kwam er een mooie aanbieding op het forum, dus moest ik snel zijn.
Vandaag een uurtje gereden om deze klepper op te pikken.
Dank aan @Meistersinger voor de leuke deal en het fijne gesprek.
Het gaat om een 16570 U series met tritium dial uit 1998. De markers en wijzers hebben een weinig patina, wat juist een mooi contrast maakt met de plaat. Er zit zelfs nog wat leven in het tritium. Erg benieuwd hoe deze er binnen enkele jaren uitziet.
De 78790 staalband is origineel bij het horloge geleverd en is nog zeer strak.
Het horloge werd eind 2021 verkocht door WatchWorks in Haarlem. Na wat opzoekwerk vond ik de originele advertentie nog op hun website en blijkt dat er nog een volledig onderhoud is uitgevoerd voor verkoop. Daarna denk ik dat het horloge enkel hier op het forum wat is rondgegaan. Altijd fijn om wat historie te kennen, en dat geeft natuurlijk ook vertrouwen.
De originele prijs van 1998 staat ook nog op de doos. Altijd fijn om weten.
Hier nu de foto’s.




Ik vind dit echt de missing link in de verzameling. Nu is er IMO genoeg afwisseling, zowel in kleur als type. Nu is het tijd voor wat rust.

Bedankt voor het kijken!

70 likes

Mooie aanwinst en wat een heerlijke set :smiling_face_with_three_hearts::ok_hand:

2 likes

Het genoegen was geheel wederzijds :wink:
Tof 4-tal hoor, die UN is ook gaaf

1 like

Super mooi zo’n explorer 2.

Ongelofelijk dat die al 25 jaar oud is. :exploding_head:

Geniet er van.

1 like

Supergaaf zo’n Polar! Mooie maat, gave details zoals de zwart omlijnde opgelegde indeces en GMT-functie. Must-have for sure.

Maar, dat witte gij ôk wel Henk, er is altijd plek in de verzameling voor nòg een horloge.

1 like

Mooi man meteen de topper van je collectie.
Heel veel plezier ervan

1 like

Gefeliciteerd !
Waar is die foto van de doos met prijs?

1 like

Proficiat, mooie aanwinst!!:watch::+1:

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Tritium Polars zijn gaaf!

1 like

Mooie aanwinst en veel draagplezier ervan!

Mag ik vragen wat voor exemplaar die groene is?

2 likes

Waanzinnig mooie set👌
Die plaat van de Zenith is subliem😍

1 like

Erg mooie Polar. Past goed in je prachtige collectie. Veel plezier ermee.

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze getalenteerde aanwinst!!
Ik wens je er een inspirerende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Dat is een horloge wat we hebben laten maken voor de organisatie waar ik werk door ChronoAG. Deze maken ook Swiss Military.
Dan ziet ie er zo uit.

Het horloge is echt zeer degelijk met ceramic bezel, 500m met helium escape en een Swiss Ronda R150 of Selita SW200 erin. Loopt na drie jaren nog zeer netjes op de timegrapher.
Enkel clasp van de bracelet kan beter.

Bij interesse:
https://swissmilitarywatches.ch/

We hebben ook ongeveer 50% discount gekregen omdat we er een bepaald aantal afnamen.

3 likes

Mooie kleur groen!

Bedankt voor de info erover!

1 like

Heerlijke toevoeging aan je collectie. Inderdaad mooie aanvulling. Dus, gefeliciteerd met je NA

1 like

Weet je het zeker? Veertig is een mooie leeftijd, maar je taalgebruik deed me nochtans aan mijn moeder zaliger denken. Die was 81 en is er al drie jaar niet meer. Ik denk weliswaar nog dikwijls aan haar, maar toch bedankt voor die zinsnede.

Zeker één van de leukste Rolexen ooit.

Ho ho, dat zou een net horloge zijn. :slight_smile: Want ja, het is allemaal sport wat de klok slaat.

Evengoed: Gefeliciteerd! Polars zijn leuk, en helemaal de vorige twee generaties.

1 like

Prachtige NA en een heerlijke set :ok_hand:
Ik snap de “Missing Link”, geniet er van. En niet met mate :wink:

1 like

Proficiat met je nieuwe aanwinst. Leuke polar. Veel draagplezier.

1 like