Na 2 dagen binnen deze fraaie Wolbrook/Douglas Skindiver Worldtimer.
Het merk zegt mijzelf niet zo heel veel, maar er is genoeg over te vinden. Het is toch een merk met een aardige historie en dat maakt het ook weer interessant om wat nieuws te proberen.
A special SKINDIVER wristwatch was worn by test pilots and astronauts during the 1960s. Nicknamed the SKINDIVER “WORLDTIMER” by collectors, this incredible watch has been forgotten for five decades. Wolbrook is bringing this iconic timepiece back to honor remarkable mankind’s achievements.
Ik viel wel voor de vintage look van deze modellen en ze zijn er mijns inzien goed in geslaagd om er iets bijzonders van te maken. Het is geen top of the bill horloge, maar ze hebben hun best wel gedaan daar bij Wolbrook om een paar leuke modellen te lanceren.
Zoals gezegd vind ik het model wel aardig geslaagd. De dial is lekker scherp en fris en de print is erg netjes op de dial. De wijzers zijn ook netjes gevuld. De secondewijzer lijkt wel van gepolijst aluminium te zijn.
De standaard versie heeft saffierglas en Wolbrook op de dial. De professional . versie heeft Hesalite met een cyclops aan de binnenkant (nooit eerder gezien) en heeft Douglas op de dial staan.
De bezel en insert bestaat uit een stuk en is, zover ik weet keramisch? en alle graveringen zijn behoorlijk scherp gedaan. De bezel is 120 clicks en heeft weinig speling. Lekkere solide klik.
Ook leuk is de datum carrousel die de even dagen in het rood laat zien en de oneven dagen in het zwart.
De case is met 40 mm rond en een 48 mm lug to lug prettig te dragen voor de meeste polsen. De bandaanzet van 20 mm maakt van dit horloge een echte bandenslet. Alhoewel de keuze beperkt is met een zwarte case. Deze case is van 316L staal en ik heb deze keer dus voor een PVD uitvoering gekozen. Ben benieuwd hoe de coating zich gaat houden.
Wat een minpunt voor sommigen zou kunnen zijn is dat er een 8315 uurwerk in zit en deze kan voor sommigen “luidruchtig” zijn. Ik persoonlijk heb daar geen last van. Een ander minpuntje is dat de kroon niet schroefbaar is. Ik heb geen ervaring met waterdichtheid in combinatie met een niet schroefbare kroon. Ze garanderen wel 100 m waterdichtheid.
Nu eerst maar wat mooie foto’s van dit bijzondere horloge