Ik was afgelopen week de bekende kanalen af aan het struinen voor iets leuks, maar ik kon niet echt wat van mijn gading vinden. Ik zocht eens wat niet Japans, en ook iets wat ik nog zou kunnen dragen naar het werk. Want hoe draag ik mijn klassiekers ook draag, ze zijn niet echt geschikt om mee te gaan werken.
En toen kwam ik op het blauwe gedeelte, waar een Tidéna Super Automatic aangeboden werd. Een pracht van een horloge van een Zweeds merk, met een cherry-kleurige wijzerplaat, en een Zwitsers uurwerk. Voor de prijs hoefde ik al niet lang na te denken, berichtje gedaan, en gekocht.
Normaal zou ik, gezien de afstand, het horloge wel gehaald hebben, ook al zou dat een uurtje rijden zijn. Soms zijn de verhalen rondom ook gewoon leuk, maar nu in deze tijd leek me dat niet verstandig. Dus ik heb maar gekozen door de “veilige”, maar saaie verzendoptie per post. Voor de verandering ging dat wel weer eens goed, dus vandaag heeft de post weer een pluspuntje bij me gescoord (Alleen het HF stripalbum wil maar niet komen…)
@Fritzer, van wie ik het horloge gekocht heb, heeft het horloge goed verpakt, en zo zie ik het graag. Mag ook wel eens gezegd worden! Zo verstuur ik mijn horloges ook, en het is fijn om te zien, dat anderen er ook zoveel zorg voor dragen.
En dan het horloge:
Wat een prachtig horloge. Natuurlijk zitten er wat krasjes op de kast, het is immers geen nieuw horloge meer. Maar het is een prachtig samenspel van een purperen wijzerplaat, met een geweldige sunburst erin, mooie slanke wijzers en prachtige indices. Ik weet nu al, dat ik deze vaak ga dragen.
Er zit nu (tijdelijk) een Seiko bandje om (ik had niets beters liggen), en dat misstaat hem zeker niet. Maar ik heb al nieuwe bandjes voor dit horloge besteld, maar dat zal, zeker in deze tijd, nog wel even duren.
Alleen ben ik er nu niet meer zo zeker van, of ik dit horloge toch niet wil bewaren voor de dagen, dat ik geen zwaarder werk moet doen. Zou toch wel zonde zijn van zo’n mooi horloge!