NA: Tijdloos design met karakter

Een moderne interpretatie van het iconische horloge van Gérald Genta uit 1976, de IWC Ingenieur

De herkenbare ronde lunette met vijf schroeven, de tonvormige kast en de geïntegreerde stalen band zijn gebleven, maar het horloge is compacter en verfijnder gemaakt. Met een diameter van 40 mm en een slank te noemen dikte van circa 10 mm zit dit horloge stijlvol en perfect om de pols.

Ik vind alle wijzerplaat kleuren heel mooi echter de nieuwe donkerblauwe wijzerplaat, sinds 2025 aan de collectie toegevoegd, geeft het horloge voor mij net dat beetje extra flair. De diepe kleur gecombineerd met het fijne rasterpatroon zorgt voor een boeiend spel van licht en diepte, iets waar ik telkens weer naar blijf kijken.

De relatief grote wijzers en indexen met lumen maken het horloge goed afleesbaar, daarnaast is het waterdicht tot 100 meter heeft het een power reserve van 120 uur. De ingenieur is tevens bestand tegen magnetische invloeden,

De geïntegreerde stalen band is een stijlvol detail. De klassieke H-vormige schakels zijn opnieuw vormgegeven met zachtere lijnen en een vloeiende middenschakel (wat veel weg heeft van een Nautilus), wat het draagcomfort verhoogt en de uitstraling verfijnt.

De band is hoogwaardig afgewerkt met gepolijste accenten en een verborgen vlindersluiting. Hoewel er geen microverstelling is, is de band eenvoudig aan te passen met een handig pinnensysteem. Wil je toch microverstelling dan kan je ook nog kiezen voor een clasp met 0,5 cm verstelmogelijkheid, niet mijn voorkeur omdat ik mijn horloges nooit strak draag.

De Ingenieur combineert een prachtig design (check zelf de foto’s) met draagcomfort :ok_hand:

Naar de foto’s maar :+1:

199 likes

Prachtige aanwinst :ok_hand: veel draagplezier!

2 likes

Gaaf man! :ok_hand:

1 like

Heb ook een zwak voor een datumschijf in de kleur van de wijzerplaat :heart_eyes:

23 likes

Mooie aanwinst, gefeliciteerd.
Van de week nog om gehad bij mijn AD, echt een top horloge :ok_hand:t2:

1 like

Weer een prachtig pronkstuk in je collectie erbij, gefeliciteerd met deze schitterende aanwinst en veel draagplezier gewenst. Plaatjes 3d smilies Het Is Een Lekker Ding

2 likes

Mooi man. Dit is normaal niet mijn genre, maar de ingenieur en de locomotive zijn twee übertoffe heruitgaven.

Gefeliciteerd!! En veel draagplezier, al moet dat goed komen met titaan. :+1::+1::fire:

1 like

Mijn beste,

Een glansrijke introductie van een schitterend horloge, van een befaamd horloge huis.
Gefeliciteerd!!

Ik wens je er een langdurige pols tijd mee.:watch:

Mooie foto’s ook.:ok_hand:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Prachtige foto’s van een schitterend horloge! De details maken het af en je hebt ze heel mooi vastgelegd. Geniet ervan :ok_hand:

3 likes

Beauty :smiling_face:

1 like

Ja prachtig :ok_hand: van harte!
Hier ook een liefhebber van de hand van Genta :100:

1 like

Ja! Echt supercool! Fantastisch horloge. :+1:

1 like

Mooi man, ben zowel onder de indruk van het horloge als van je foto kunsten.

Veel draagplezier

1 like

Wat een topper!

Proficiat

1 like

Wat een beauty van een horloge!:heart_eyes:

Geniet ervan kerel!

1 like

Mooi!!! Ik ben jaloers…. Maar ik gun het je van harte.

1 like

Schitterende aanwinst. Geniet er van :+1:

1 like

Bijzonder gaaf! :ok_hand: Draag ‘m met trots en in goede gezondheid.

1 like

Mooiste IWC voor mij.

1 like