Een moderne interpretatie van het iconische horloge van Gérald Genta uit 1976, de IWC Ingenieur
De herkenbare ronde lunette met vijf schroeven, de tonvormige kast en de geïntegreerde stalen band zijn gebleven, maar het horloge is compacter en verfijnder gemaakt. Met een diameter van 40 mm en een slank te noemen dikte van circa 10 mm zit dit horloge stijlvol en perfect om de pols.
Ik vind alle wijzerplaat kleuren heel mooi echter de nieuwe donkerblauwe wijzerplaat, sinds 2025 aan de collectie toegevoegd, geeft het horloge voor mij net dat beetje extra flair. De diepe kleur gecombineerd met het fijne rasterpatroon zorgt voor een boeiend spel van licht en diepte, iets waar ik telkens weer naar blijf kijken.
De relatief grote wijzers en indexen met lumen maken het horloge goed afleesbaar, daarnaast is het waterdicht tot 100 meter heeft het een power reserve van 120 uur. De ingenieur is tevens bestand tegen magnetische invloeden,
De geïntegreerde stalen band is een stijlvol detail. De klassieke H-vormige schakels zijn opnieuw vormgegeven met zachtere lijnen en een vloeiende middenschakel (wat veel weg heeft van een Nautilus), wat het draagcomfort verhoogt en de uitstraling verfijnt.
De band is hoogwaardig afgewerkt met gepolijste accenten en een verborgen vlindersluiting. Hoewel er geen microverstelling is, is de band eenvoudig aan te passen met een handig pinnensysteem. Wil je toch microverstelling dan kan je ook nog kiezen voor een clasp met 0,5 cm verstelmogelijkheid, niet mijn voorkeur omdat ik mijn horloges nooit strak draag.
De Ingenieur combineert een prachtig design (check zelf de foto’s) met draagcomfort
Naar de foto’s maar