Vanochtend las ik een aantal hele leuke NA verhalen die goed de aandacht pakten, ookal waren het niet hele spectaculaire horloges. Mooi om te zien.
Echter heb ik een niet zo’n spannend verhaal achter dit horloge of deze aankoop.
Al even opzoek naar wat nieuws… en zeker een paar hele leuke horloges tegen gekomen. Zo heb ik nu een mooie citizen op het oog voor mijn verjaardag. Maar dat duurt nog even.
Eigenlijk komt het er op neer dat ik heerlijk aan het rondneuzen was op verschillende sites, waaronder amazon. Hier kwam ik dan ook deze Timex tegen. Niet eerder gedacht dat mijn oog zou vallen op een field watch, maar deze met zijn leuke oranje seconde wijzer, stalen kast en donker grijze dial trok mij wel aan.
Toen ik de prijs zag (nog geen 5 tientjes) hoefde ik dan ook niet meer na te denken, dit word mijn nieuwe horloge. Voor welk gebruik? Ik denk gewoon voor op de zaak, lekker sjouwen en gebruiken dat ding!
Vervolgens ben ik bij ome Ali wezen kijken voor wat straps die hier mooi bij passen… die zijn onderweg, maarja iedereen weet hoelang dat mag duren…
Ik heb deze ook gehad. Kast (m.u.v. de deksel) is inderdaad niet van staal maar van een messing legering. De ‘staalkleurige’ toplaag is een PVD coating, zoals je ook vaak ziet op zwarte of goudkleurige (stalen) horloges. Dit is een kostenoverweging omdat messing zo’n 25% goedkoper is dan roestvrij staal en gemakkelijker te verwerken.
Bedankt voor de info. Interessant om te lezen. Ik herken die messing kasten wel van oudere (goedkope) horloges. Ik had alleen niet verwacht dat dat nog steeds werd gedaan. Omdat ik me kan voorstellen dat het volume staal in een horlogekast centen werk is.
Ik was ook een beetje verbaasd toen ik de mijne binnenkreeg en merkte dat de kast niet van staal was moet ik zeggen. De coating is wel een stuk robuuster dan de verchroomde kasten van vroeger, de Timex was echt een beater voor me ondanks verschillende krasjes kwam het messing er niet doorheen.