Disclaimer: Mijn foto’s zijn zoals gewoonlijk weer compleet ruk.
Ik heb al een blauwe Timex. Waarom moet daar nog een blauwe Timex bij? Gewoon omdat het kan.
Ja en nee. Mijn 34 mm uit 1975 is van mijn opa geweest die hem kreeg bij zijn pensioen. Hij heeft exact 6 maanden kunnen genieten ervan.
Stelletje cheap skates daar in dat klooster waar hij werkte vonden mijn ooms omdat het destijds horloges waren die je bij een pakje boter kreeg.
Kortom niemand wilde hem hebben.
Bij het leeghalen van het ouderlijk huis kwam ik hem weer tegen 10 jaar geleden.
Toen Timex een paar jaar geleden met de eerste versie kwam vond ik de S1 gelijk leuk. Maar te groot. Gelukkig hadden ze een paar jaar later het lumineuze idee om een 38 mm te maken.
Mijn sweet spot maat. Paar keer boven de knop gehangen maar uiteindelijk te laat want niet zo makkelijk meer te krijgen leek het.
Uiteindelijk via het blauw uit Friesland deze supersnel(waarvoor dank) kunnen krijgen. Aangezien mijn opa’s voorouders via Milaan, Marseille in Rotterdam zijn terecht gekomen lijkt mij de cirkel een beetje rond.
Fijne avond verder. Ik ga nog even genieten van de blauwe sunburst in de tuin.
De S1 vind ik een prachtig voorbeeld van een innovatief horloge met een eigen gezicht dat niet te duur is. Ook al vaker over getwijfeld. Geniet van deze fraaie aankoop!