Zoveel geld?! Voor een TIMEX! eh, ja. In het incoming topic schreef ik al dat deze qua waardevastheid etc. de slechste aanschaf ooit is. Maar vanaf dat de S1verscheen ben ik gefascineerd door het design, breken met beproefde concepten en een andere productie methode proberen (in context: voor een grote producent van massaal geproduceerde, goedkopere horloges).
De S1 kwam er dan ook. Fijn horloge, met een wat rumoerig Citizen/myota uurwerk en een zichtbaar robijntje in de wijzerplaat voor een link met traditie (geen functie overigens)
Toen kwam de S2, in m.i. mooier formaat en een waanzinnige wijzerplaat die mooi en rustig verwijst naar Amerikaansachtig auto(band)design, doet denken aan de UG Polerouter in een modern design dat toch klassiek oogt.
Het middenstuk is van titanium itt de S1, die volledig van (molded) rvs is.Zwitsers ETA uurwerk deze keer en al een stuk verder weg van goedkoop en massa.
Die kwam er ook.
En dan nu het laatste hoofdstuk in de S reeks volgens Timex, de S2ti. Volledig van titanium met een midden van carbon-fiber, opnieuw een Zwiters uurwerk en deze keer een metalen (titanium) band met een fantastisch makkelijk systeem om de band in te korten.
Wat ook bijzonder is (daar is in reviews weinig over geschreven), is dat het glas niet in de kast zit geklemd maar over de binnenring etc heen, zodat deze naadloos op de kast aansluit.
Mooie (m.i) wijzerplaat en prachtige gepolijste wijzers.
Wat ze alle 3 hebben is dat de banden ook in zij-aanzicht “open” zijn, om zo een geheel te zijn met de kast.
De verzending was nog een thriller…even kort.
DHL: maandag verzonden, dinsdag onderweg, ik was (griep) thuis. Omstreeks 15u, pakket bezorgd, ja…alleen niet bij mij. Na zoeken op de tr&tr pagina, afgegeven, ergens in de straat met een paar honderd nummers aan een mij volledig onbekende. DHL gebeld die vonden uit dat er geen leesbaar nummer op het pakket stond, de bezorger besluit dan kennelijk het random ergens af te geven, zonder te vermelden waar ipv het pakket mee retour te nemen.
DHL heeft (klantenservice adequaat in deze) de andere dag de bezorger teruggestuurd en het pakket op laten halen en…jaja…direct bij mij te bezorgen.
Ik had eea ook direct bij Timex gemeld waarvan ik vrijwel gelijk met de geslaagde bezorging, een mail kreeg, samengevat: ecxuses, we kunnen zien dat het pakket terug is naar ons magazijn maar kunnen het niet vinden. Daarom EEN VOLLEDIGE REFUND …
Tja, gratis had hij kunnen zijn maar mezelf citerend (vrij)…ja! Zoveel geld voor een Timex!