NA Timex Giorgio Galli S2ti ltd

Zoveel geld?! Voor een TIMEX! :scream: eh, ja. In het incoming topic schreef ik al dat deze qua waardevastheid etc. de slechste aanschaf ooit is. Maar vanaf dat de S1verscheen ben ik gefascineerd door het design, breken met beproefde concepten en een andere productie methode proberen (in context: voor een grote producent van massaal geproduceerde, goedkopere horloges).
De S1 kwam er dan ook. Fijn horloge, met een wat rumoerig Citizen/myota uurwerk en een zichtbaar robijntje in de wijzerplaat voor een link met traditie (geen functie overigens)

Toen kwam de S2, in m.i. mooier formaat en een waanzinnige wijzerplaat die mooi en rustig verwijst naar Amerikaansachtig auto(band)design, doet denken aan de UG Polerouter in een modern design dat toch klassiek oogt.
Het middenstuk is van titanium itt de S1, die volledig van (molded) rvs is.Zwitsers ETA uurwerk deze keer en al een stuk verder weg van goedkoop en massa.
Die kwam er ook.

En dan nu het laatste hoofdstuk in de S reeks volgens Timex, de S2ti. Volledig van titanium met een midden van carbon-fiber, opnieuw een Zwiters uurwerk en deze keer een metalen (titanium) band met een fantastisch makkelijk systeem om de band in te korten.
Wat ook bijzonder is (daar is in reviews weinig over geschreven), is dat het glas niet in de kast zit geklemd maar over de binnenring etc heen, zodat deze naadloos op de kast aansluit.
Mooie (m.i) wijzerplaat en prachtige gepolijste wijzers.
Wat ze alle 3 hebben is dat de banden ook in zij-aanzicht “open” zijn, om zo een geheel te zijn met de kast.

De verzending was nog een thriller…even kort.
DHL: maandag verzonden, dinsdag onderweg, ik was (griep) thuis. Omstreeks 15u, pakket bezorgd, ja…alleen niet bij mij. Na zoeken op de tr&tr pagina, afgegeven, ergens in de straat met een paar honderd nummers aan een mij volledig onbekende. DHL gebeld die vonden uit dat er geen leesbaar nummer op het pakket stond, de bezorger besluit dan kennelijk het random ergens af te geven, zonder te vermelden waar ipv het pakket mee retour te nemen.
DHL heeft (klantenservice adequaat in deze) de andere dag de bezorger teruggestuurd en het pakket op laten halen en…jaja…direct bij mij te bezorgen.
Ik had eea ook direct bij Timex gemeld waarvan ik vrijwel gelijk met de geslaagde bezorging, een mail kreeg, samengevat: ecxuses, we kunnen zien dat het pakket terug is naar ons magazijn maar kunnen het niet vinden. Daarom EEN VOLLEDIGE REFUND …
Tja, gratis had hij kunnen zijn maar mezelf citerend (vrij)…ja! Zoveel geld voor een Timex!

82 likes

Wat een prachtig horloge van een leuk merk. Valt inderdaad op door de aanschafprijs t.a.v. de rest van hun aanbod, neemt niet weg dat ik hem er fantastisch uit vind zien. Heb de ballen niet om het zelf te kopen dus vind het leuk dat je dit hier met ons deelt. Veel plezier van je NA!

1 like

Echt een mooi en innovatief horloge van Timex, van de beste materialen!

1 like

Ik vind m echt retecool! Gefeliciteerd en veel draagplezier!

1 like

Mijn beste,

Chapeau!! Goed gedaan!!
Een magnifiek horloge. Ziet er grandioos uit.

Veel draagplezier dan ook met deze fraaie Tijdgenoot.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Fantastisch mooie aanwinst! Gefeliciteerd en geniet ervan!

Timex of niet, dit is een erg geslaagd ontwerp met een lading bijzondere kenmerken die dit echt een uniek horloge maken. Zo’n initiatief kan alleen maar geroemd worden, laat staan als het ook nog eens zo goed uitpakt. In zo’n geval is ook een Timex het gewoon dubbel en dwars waard. :ok_hand:

2 likes

Enorm geslaagde serie horloges de Giorgio Galli S1 en S2. Bijzonder tof :ok_hand: dat jij ze alle drie bezit. Getuigd inderdaad van lef. Ik draag Timex ook een warm hart toe, maar jij in het bijzonder. De laatste en meest kostbare aanwinst is wel de overtreffende trap volgens mij. Dank voor het delen, ik ben onder de indruk. Nogmaals gefeliciteerd Leen

1 like

Gefeliciteerd! Super cool dit. Ballen van Timex dat ze dit maken, cool dat jij hem kocht.

Ik zat ook te loeren, maar ik heb een missie.

2 likes

Bijzonder geslaagd horloge, en van Timex nog wel!
Proficiat, geniet hiervan. :blush:

1 like

Leuke set zo!

1 like

Complimenten inderdaad aan @LeenV zijn lef

2 likes

Wat gaaf! Ik vond dit echt een mooi horloge, gefelicteerd!

Hoe bevalt de bracelet? Begreep dat je deze op maat kan maken zonder gereedschap?

toch wel een uitzonderlijk model,
en wat een thriller met de bezorging,
draag hem met plezier

1 like

Heel erg gaaf! Mooie aanwinst.

Ik ben heel erg benieuwd hoe deze op een bruin leren bandje staat, dus mocht je iets in die richting van plan zijn… Plaatjes zijn welkom!

1 like

Familie plaatje, 3 generaties :slightly_smiling_face:

8 likes

Ga ik mogelijk weleens proberen.

1 like

Dat klopt.

Dank.

1 like

Heel mooi en apart horloge. De band is ook geweldig! :ok_hand:

1 like

Net als met zijn Ed White lacht Leen ons over 15 jaar allemaal uit als deze pareltjes een vermogen waard zijn.

Lekker bezig hoor, prachtig :+1:

2 likes