Tsjah, nog nooit met zoveel twijfel een nieuw horloge aanschouwd. Heel toevallig, nee echt op puur toeval liep ik op het juiste moment tegen deze Timex HBX aan.
Bietje horloge nieuws kijken; ey verrek, dat ziet er wel aardig uit, ey dat is ook nog eens niet duur, ey verkoop begint over 10 minuten. Toch maar even proberen tussen een nota en overleg door, en warempel kon ik afrekenen (na 2 pogingen het horloge in de digitale winkelwagen te krijgen).
Model vind ik wel ok, hou wel van de vintage look, strakke en rustige wijzerplaat vind ik prachtig, de kast met de verborgen lugs is mmmwa (mijn inziens), het uurwerk is nie veel. Wat betreft de kleurstelling twijfel ik, elke 10 minuten gaat het van âjaaa prachtig, bijzonder zie je niet veelâ tot âdat fuchsia, ik weet het nog nietâ tot âdie blauwe wijzerplaat is wel echt heul mooiâ.
Oh ja en de band vind ik mooi qua looks, die Timex retro banden vind ik echt verschrikkelijk lelijk (ieder zân ding hè), maar het is wel een peeling apparaat zeg.
Blijkbaar is Hypebeast een of andere website voor hippe mode dingen. Had er nog nooit van gehoord, maar daar zit ik dan met een modieus fashion statement horlogeâŚ
Should it stay, or should it go? Wellicht kan ik er mijn vrouw blij mee maken (eindelijk die Apple Watch eraf). Als ik Chrono en Ebay bekijk is er nog best wat winst op te maken, maar jah het is wel een uniek stuk (slechts 500 van gemaakt).
Zoals het stadion roept als de tegenstander de bal terug wil na een blessure: houweh!
Prima horloge, en voor die sporadische zomerse middag op een terras is het lekker opvallend en een conversation piece.
Mooi ding.
En ook hier geldt, als je er vanaf wil hoor ik het welâŚ
Net mijn Tudor Pelagos FXD MN21 verkocht aan een HF lid voor een eerlijke prijs.
Gemiddelde prijs op Chrono is 6k+, maar betwijfel of er mensen hier zijn die dat zouden betalen âŚ
De speculatieve waarde van een horloge zou ik me niet blind op staren. Een goede prijs ligt meestal ergens in het midden. Maar dat deze aankoop je een redelijke marge gaat opleveren lijkt me niet meer dan redelijk