Ik had mezelf voorgenomen geen Timex meer te kopen. Ik heb namelijk al een Marlin Moonphase en had voorheen ook een Expedition North Automatic. Die heb ik inmiddels verkocht, hij was toch wat groot en log aan mijn pols. Het volgende horloge zou, ten behoeve van de afwisseling in mijn horlogebox, in ieder geval geen Timex worden.
Nou, dat klopte. Het volgende horloge werd een Tissot Gentleman quartz. Krap een maandje geleden gekocht en initieel veel gedragen, maar het kon mijn aandacht niet lang vasthouden. Toch maar weer rondkijken online.
Toen kwam ik de Militado ML08 (Murph hommage) van @ConwayT91 tegen. Prachtig horloge voor de prijs en werkelijk een genot om te dragen. Helaas heb ik geen foto bij de hand en ik heb geen zin om naar boven te lopen naar de horlogebox. Hij lijkt dus op een Murph.
Enfin, telefoon- en horlogeverslaafd als dat ik ben, was ik aan het scrollen op de Timex website. Specifiek bij de Marlin collectie. Toen ik een aantal jaar geleden besloot om de smartwatches te verbannen en weer terug te gaan naar een horloge om de pols, lanceerde Timex net de Marlin automatic lijn. Prachtige horloges als je het mij vraagt, maar 300 euro voor een horloge?? Dat vond ik toen echt veel te veel geld. … Soms mis ik die oude Domenic.
Bleek toen dat er een nieuw model op de website stond. 40mm, mooie blauwe sunburst plaat, automatisch uurwerk. Dat kenmerkende gebolde glaasje. Mijn voornemen om geen nieuw (Timex) horloge meer te kopen begon al af te brokkelen. Maar ik vermande mezelf en klikte het tabje weg. Niet vandaag.
Einde. En mijn portemonnee leefde nog lang en gelukkig.
…
Nee, natuurlijk niet. Zou anders een stom NA topic worden.
Het tabje ging weer open. En weer dicht. 3 horloges kopen in één maand tijd, dat kan toch niet? Nee, ik kon wel even wachten. Het vooruitzicht van mijn vriendin vertellen dat ik wéér een horloge had gekocht maakte dat het tabje dichtbleef.
Maar toen kreeg ik een advertentie van Zalando. Het horloge werd daar al goedkoper aangeboden dan op de Timex website en was ook nog eens 20% afgeprijsd. Dat had ik misschien nog kunnen weerstaan, maar die dag was er ook nog een actie voor een extra 15% korting. Ik ben toch verdorie ook Nederlander?? Zo’n goeie deal kan ik niet laten schieten.
Dus. Lang verhaal geworden zo. Ik beschouw mezelf als een slachtoffer van cookies, gerichte advertenties en kortingsacties. En van het ontbreken van een ruggengraat. Maar wel weer met een mooi horloge om de pols.
Dank voor het lezen!