Dag HF’ers. Mag ik allereerst mijn onvrede uiten over het al bij al erg kleine aantal NA-topics dat hier wordt opgestart ! Wanneer ik in andere topics zie hoeveel hier wordt gekocht en verkocht en geflipperd etc., dan zouden dat er veel meer mogen zijn. Uiteindelijk zijn het toch de leukste topics om te lezen, want altijd vrij objectief en zonder commerciële bijbedoelingen.
Maar goed, ik geef zelf het goede voorbeeld en stel voor: de Timex Marlin, re-issue van een model van de sixties. Bij velen niet onbekend, hij komt hier nog wel eens voorbij. 34 mm amper, erg vintage-ie dus, met mooie wat uitgerekte, art deco-achtige cijfers en een dial die in daglicht eerder wat champagne kleurt dan het zilver wat hij eigenlijk is. Is mooi !
Listprijs is 200 dollar, ik kocht hem voor wat minder over van een collega-HF’er. Had hem nog nooit gedragen omdat ik de zwarte band maar niets vond, ondertussen heb ik er een mooi bruin bandje voor gekocht, zie foto’s. Is veel en veel beter!
Welk uurwerk erin zit weet ik niet, ongetwijfeld Chinese zooi, maar is wel een handopwinder. Is van het horloge van mijn eerste communie geleden (kennen jullie Nederlanders dat?) dat ik een horloge dagelijks moet opwinden. Kroontje is heel klein, valt niet mee om aan te draaien, maar hoort bij de vintage-feel!
34 mm klein dus, maar wat mij betreft perfect voor een vintage dresser, 36 mm had ook gekund, 38 mm vind ik persoonlijk al groot voor zoiets. O ja, de kast heeft… drilled lugs! (ik heb geen flauw idee waarom, maar sommigen hier vinden dat blijkbaar erg belangrijk )
Samengevat ben ik er – met het nieuwe bandje – héél blij mee. Zo fonkelnieuw zou ik hem exclusiever inschatten dan de 200 dollar die hij kost. Afwachten wel hoe goed hij veroudert, daarin zie je meestal wel snel het verschil tussen het premium en het gewone spul. Nog wat foto’s: