NA: Timex Marlin Sub-Dial Automatic

Hoewel Timex natuurlijk vooral bekend staat om zijn quartz horloges, hebben ze ook wat keuze in automaten. Eén daarvan kwam ik onlangs tegen op hun website en die sprak me wel aan. Het is, zoals ze zelf aangeven “een modern-retro update” van een gelijknamig model uit de jaren '60. Met als extra o.a. een 24-uurs subdial op 9 uur (eigenlijk meer een AM/PM indicator) en een kussenvormige case, iets dat nog niet in mijn collectie aanwezig was. En natuurlijk een gegraveerde afbeelding van een marlijn op de caseback.

E.e.a. wordt aangedreven door een Miyota 8217 caliber. De leren band met quick release pinnen draagt van het begin af al lekker soepel en de 39 mm case is net mooi aan de maat. Kortom, een leuk horloge “voor erbij”.

Maar genoeg tekst nu; tijd voor de plaatjes.

26 likes

Mijn beste,

Wat een geslaagde Timex!!
Ziet er prima uit.
Leuk detail ook die 24 uurs subdial.

Ik wens je er een wereldse tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Gaaf horloge. Veel plezier ermee!

mooie vintage-look :ok_hand:
draag hem met plezier

Ook naar zitten kijken, coole Marlin. Complimenten voor je keuze en uiteraard gefeliciteerd met de NA. Timex is lekker bezig en leuk voor erbij :smile:

Gefeliciteerd! Sympathiek merk ook Timex. Leuk model.

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee

Leuke Timex weer. :+1:

Gefeliciteerd met deze leuke Timex, geniet ervan

Leuke Timex! Geinige cashback ook! Goeie keuze! :ok_hand:t2:

Veel plezier ervan!

Gefeliciteerd

Apart horloge. Leuk.

Wat een leuk horloge! Have fun with it.

Leuk horloge, veel plezier dermee :wink:

Mooi horloge, geniet ervan!

Deze is inmiddels retour afzender…
Na een ritje op een time grapher bleek het flinke beat errors te vertonen, tot meer dan 4 ms.
Er werd op sommige websites al gewaarschuwd voor de kwaliteit van de toegepaste Miyota 8-serie calibers en die manifesteerde zich hier dus ook. En daar vond ik het toch echt wat te duur voor. Gelukkig werd het zonder problemen terug genomen.

Zonde. Mooi ding. Vervangen voor een andere ‘zelfde’ of ga je voor iets heel anders?

Daar ben ik nog niet uit. Het is “sale”-tijd dus er komt van allerlei leuks en moois voorbij. Ben niet op zoek naar een speciaal merk of model, dus wacht gewoon af wat zich aandient. De quartz-doos is momenteel vol, dus het zal wel een automaat of een leuke handwinder worden.