NA Timex Waterbury chronograph

De afgelopen twee weken werden we, ook ik, doodgegooid met alle Black Friday acties. Ook in horloge land begon dit vroeger dan ooit tevoren. Met name online aanbieders wisten mij te vinden via de mail en de algoritmes.

De zesde Timex is binnen. Was ik op zoek naar een nieuwe Timex. Ja en nee. Ik keek wel met een schuin oog naar de Expedition North solar, de Marlin Jet en de 1972 worldtimer. Daarnaast werd mijn aandacht getrokken door een samenwerking met warenhuis Todd Snyder. De Amalfi vind ik prachtig, maar helaas uitverkocht.

Ook de Pan Am gmt vind ik cool, maar pas onlangs gelanceerd dus deed (nog) niet mee in alle kortingsacties. Dit is mijn zesde Timex en alleen de allereerste kocht ik voor list. Dat moet je bij Timex proberen te voorkomen, hoewel je soms daardoor naast de pot pist.

Black Friday leek uiteindelijk geen vat op me te krijgen. Ik bood weerstand, want ik heb geen nieuwe horloges nodig. Of toch wel :man_shrugging:t3:

Plotseling zag ik op HF de link naar een Timex actie en de rest is geschiedenis. Voor 70% korting bleek mijn wilskracht toch te zwichten. Mijn vierde chrono, waardoor mijn zoon opmerkte; je hebt toch al een chronograaf?

Mijn tweede Waterbury, naast de Dive. Mijn tweede Timex chrono, naast de Pan Am. Het wordt bijna een sub verzameling. De meeste van mijn Timex horloges draag ik ‘‘s avonds en dus af en toe en voor een paar uurtjes per keer. Voor de prijs hoefde ik het niet te laten.

• Specifications

Product:
TW2V42500

Watch Movement:
Quartz Analog

Water Resistance:
100 meters

Crystal / Lens:
Mineral Glass

Case Diameter:
41 mm

Case Height:
13 mm

Case Material:
Stainless Steel

Case Color:
Stainless Steel

Case Finish:
Brushed/Polished

Dial Color:
Blue

Dial Markings:
Markers (Full)

Strap / Lug Width:
20 mm

Strap Material:
Leather

Strap Color:
Black

Strap Buckle:
Buckle

Ik ben blij. Redelijk goede band, zeker in deze prijsklasse. Beter afleesbaar dan mijn andere Waterbury. De lay out is top. Betere en mooiere wijzers dan op de Dive. Meer diepte op de wijzerplaat dan bij de Pan Am. Absolute aanrader voor wie op zoek is naar een toffe quartz chrono.

En als setje met de Pan Am

Voorlopig ben ik klaar. :white_check_mark:
Zoals enkelen wel weten is het doel de Staudt guilloche chronograaf. Nu daar maar op focussen. @Fate_Amenable_To_Change zal stellen dat ik nu genoeg snacks heb gekocht. Daar kan hij wel eens gelijk in hebben. De horloge box is vol en aan verkopen moet ik niet denken.

45 likes

Mooie aanwinst. Goede specs. Veel plezier ermee.

1 like

:joy::rofl::joy: En Timex is normaal bang for buck.
Heel toffe aanwinst en wens je veel draagplezier toe.

1 like

Dank je Ad Albert

1 like

Zeker voor deze prijs nog meer bang for buck :wink:
Het lijkt zo wel een Black Friday slogan

1 like

Ik ben ook doodgegooid met Timex-mailtjes. De dealbreaker voor allemaal is eigenlijk het mineraalglas. Had anders - en dan gewoon voor 3 tientjes (saffier) meer - best een paar gegadigden gehad.

Heb een Timex trouwens, was een krijgertje; gebruikt. Met mineraalglas. Met krassen. :sweat_smile: Maar evengoed zeer dierbaar vanwege de aanleiding.

1 like

Daar heb je een goed punt Peter. Dat saffier stoppen ze sinds kort in nieuwe modellen in totaal andere prijsklassen.

1 like

Mooie aanwinst weer Arjen. :ok_hand: Timex is gewoon erg goed bezig…veel leuke modellen en voor erg mooie prijzen, helemaal met de dikke kortingen.

Mooi sub collectie…absoluut. :+1:

1 like

Mooie aanwinst, zeker voor die prijs! Geniet ervan!

1 like

Thanks Dave, jij hebt het ook getracht met de Pan Am, de Ghostly en ….

1 like

Ga ik zeker doen. Dank. Ik hou van chrono’s

2 likes

Klopt. 2x Pan Am. Oh en de 1983 re-issue. :grin: Die was geweldig. De band was helaas te strak voor mijn forse pols anders had ik die zeker gehouden.

1 like

Lekkere aanwinst, veel draagplezier kerel!

1 like

Dank je kleine gup :smile:

1 like

Mooi , gefeliciteerd

1 like

Nice! Toffe chrono! :ok_hand::ok_hand::ok_hand:
Ze zijn flink op dreef de laatste jaren!

1 like

En alweer een voltreffer van Timex!! Een zeer geslaagde chronograaf vind ik zelf. Gefeliciteerd ermee en veel draagplezier gewenst

1 like

Proficiat met je nieuwe Timex aanwinst Arjen.
Ben zelf van 4 naar 1 een terug juist om te voorkomen dat een Timex oerwoud werd met die acties en kortingen. :+1:

1 like

Thanx

Dank Wander, jouw spreuk past wel bij mijn topic:
“De gedachtenkronkels die een volgende aanschaf bepalen zijn niet te doorgronden”

1 like