De afgelopen twee weken werden we, ook ik, doodgegooid met alle Black Friday acties. Ook in horloge land begon dit vroeger dan ooit tevoren. Met name online aanbieders wisten mij te vinden via de mail en de algoritmes.
De zesde Timex is binnen. Was ik op zoek naar een nieuwe Timex. Ja en nee. Ik keek wel met een schuin oog naar de Expedition North solar, de Marlin Jet en de 1972 worldtimer. Daarnaast werd mijn aandacht getrokken door een samenwerking met warenhuis Todd Snyder. De Amalfi vind ik prachtig, maar helaas uitverkocht.
Ook de Pan Am gmt vind ik cool, maar pas onlangs gelanceerd dus deed (nog) niet mee in alle kortingsacties. Dit is mijn zesde Timex en alleen de allereerste kocht ik voor list. Dat moet je bij Timex proberen te voorkomen, hoewel je soms daardoor naast de pot pist.
Black Friday leek uiteindelijk geen vat op me te krijgen. Ik bood weerstand, want ik heb geen nieuwe horloges nodig. Of toch wel
Plotseling zag ik op HF de link naar een Timex actie en de rest is geschiedenis. Voor 70% korting bleek mijn wilskracht toch te zwichten. Mijn vierde chrono, waardoor mijn zoon opmerkte; je hebt toch al een chronograaf?
Mijn tweede Waterbury, naast de Dive. Mijn tweede Timex chrono, naast de Pan Am. Het wordt bijna een sub verzameling. De meeste van mijn Timex horloges draag ik ‘‘s avonds en dus af en toe en voor een paar uurtjes per keer. Voor de prijs hoefde ik het niet te laten.
- Specifications
Product:
TW2V42500
Watch Movement:
Quartz Analog
Water Resistance:
100 meters
Crystal / Lens:
Mineral Glass
Case Diameter:
41 mm
Case Height:
13 mm
Case Material:
Stainless Steel
Case Color:
Stainless Steel
Case Finish:
Brushed/Polished
Dial Color:
Blue
Dial Markings:
Markers (Full)
Strap / Lug Width:
20 mm
Strap Material:
Leather
Strap Color:
Black
Strap Buckle:
Buckle
Ik ben blij. Redelijk goede band, zeker in deze prijsklasse. Beter afleesbaar dan mijn andere Waterbury. De lay out is top. Betere en mooiere wijzers dan op de Dive. Meer diepte op de wijzerplaat dan bij de Pan Am. Absolute aanrader voor wie op zoek is naar een toffe quartz chrono.
En als setje met de Pan Am
Voorlopig ben ik klaar.
Zoals enkelen wel weten is het doel de Staudt guilloche chronograaf. Nu daar maar op focussen. @Fate_Amenable_To_Change zal stellen dat ik nu genoeg snacks heb gekocht. Daar kan hij wel eens gelijk in hebben. De horloge box is vol en aan verkopen moet ik niet denken.