NA Tissot Automatics III

Omdat ik al mijn niet-sportieve horloges onverhoopt had weggeflipperd en ik wel een serie klantbezoeken moest gaan verrichten had ik op korte termijn een dresswatch nodig.

Nou vond ik Tissot altijd al een uitermate sympathiek merk en zat ik al een tijdje te loeren naar wat two-tone opties. Dat plus een redelijk democratische prijs bracht mij bij het volgende:

Lekker maatje, mooi gekromde lugs, als er dan toch complicaties op moeten zitten vind ik dag en datum wel zo chiq.

Maar allemachtig, die band! Prachtig om te zien maar voor de meest doorgewinterde masochist nog een onplezierige ervaring. Niets dan scherpe hoekjes.

Daarnaast zo’n stomme vlindersluiting met half-links die te groot zijn waardoor ik de keuze heb tussen blauwe vingers of hem steeds van mn elleboog terug naar de pols moeten schuiven.

Wat zouden jullie doen? Ik twijfel tussen de sluiting vervangen door iets met microaanpassing (hoewel ik niet weet of dat uberhaupt wel kan), band eraf halen en hem op een andere band zetten (maar wat voor een dan?) of de hele handel maar weer naar marktplaats schuiven.

16 likes

Leren band proberen?

1 like

Zeker al overwogen maar wat voor kleur zou mooi staan bij two tone? Bruin? Zwart? Wit? Ook lastig om vergelijkbare voorbeelden te vinden (kan ook aan mij liggen) op het interweb

Gefeliciteerd met je NA. Donkerbruine lederen band erop, voor inspiratie kun je in het Rolex only topic kijken :grin:

1 like

Doe zelf altijd de band iets losser. Vind het minder vervelend als het horloge heen en weer beweegt dan dat het mijn hand afknelt.

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze glansrijke Tissot
Draag hem in goede gezondheid. :four_leaf_clover:

En wat de horlogeband betreft,
ik zou inderdaad een lederen band aanraden.

Zwart, bruin of mokka kleur.
Gewoon een paar bestellen
(dat kan de kop niet kosten),
en heerlijk uitproberen.
Succes!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Erg leuke TT. Veel plezier ermee.

1 like

Mooi , gefeliciteerd

1 like

Erg leuk model, weer eens wat anders.

Why?
Hopelijk gewoon een smoes om een nieuw horloge te kopen toch?

1 like

Veel draagplezier!

1 like

Van harte gefeliciteerd met je prachtige uurwerk, veel draagplezier :heart_eyes::heart_eyes::+1:

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Ik wordt verwacht representatief te zijn. Ik vind een 43mm Breitling Avenger onder je manchet proberen te moffelen niet echt representatief.

Neemt niet weg dat het geen straf is om eens te gaan shoppen voor wat nieuws!

1 like

Grappig, ik zeg dan tegen mijn werkgever: Je moet van jouw verwachting niet mijn verplichting maken :stuck_out_tongue_winking_eye:.

1 like

Mooie Tissot! Veel draagplezier!

1 like

Mooi horloge, maar gewoon een andere band erop zetten (leer of mesh)

1 like

Nieuwe band is op weg. Ik kom weer met plaatjes als hij er is!

Jammer van de band. Maar idd leer ook mooi. Ben benieuwd naar de foto’s

1 like

mijn idee, ik ben niet echt voor leder, heb er maar drie in een collectie van +/- veertig stuks
of je moet een meshband overwegen, die kan je fijn afstellen :ok_hand:

1 like

Oke, zo veel beter!! Bedankt voor de hulp. Blij dat ik m niet heb weggeflipperd :innocent:

2 likes