NA: Tissot Chemin des Tourelles GMT

Goede avond iedereen, eindelijk eens wat meer vrije tijd om mijn nieuwe aankoop voor te stellen.

Kleine intro:

Ik ben 30 jaar, wonend in België met vriendin en 2 kinderen, werkend als zelfstandige IT consultant.
Eind mei had ik door men eigen dommigheid men vorige horloge laten vallen. Was maar een simpel ding van het merk Diesel. Ik vond het eindelijk tijd om dan eens een écht horloge aan te schaffen. Sindsdien ben ik wat youtube filmpjes beginnen kijken, heb ik me wat ingelezen op automatische horloges en merken, en dan ook hier op het forum begin lurken.

Tissot Le Locle:

De eerste horloge die me echt aanstond, was de Tissot Le Locle. En voor één of andere reden vond ik deze er heel klassiek en gaaf uitzien op foto. (Jep, met diamantjes erbij om extra op te vallen :sweat_smile:)

Via de Tissot website dan besteld om vrij te mogen gaan bekijken en passen bij de plaatselijke AD. Vanaf ik hem vast had, had ik al meteen door dat het niets voor mij was. De horloge zag er zeer klein uit, draagde ook veel te klein en het lederen bandje voelde plastiek en ongemakkelijk aan. Ik moest dus nog wat langer op mijn honger zitten voor een nieuwe horloge.

Horlogeforum:

Die avond via HF op de website van Schaap & Citroen gekomen, nadat ik doorhad dat het geen troll-naam was maar effectief een winkel :rofl: . Daar stond de Tissot Chemin des Tourelles GMT. Prachtig ding met een ‘gelijkaardige patroon’ als op de Le Locle dat ik tof vondt. Daar ze enkel online te bestellen waren had ik problemen met te kiezen tussen eentje met een metalen band en grijze dial, of die met de zwarte dial en een leren band waar ik achteraf nog een metalen band voor zou kunnen kopen. Beide maar eventjes besteld om ze eens te kunnen bekijken. Een kleine 2 weken geleden waren ze er dan:

Alhoewel ik eerst neigde naar de zwarte, was die mening snel veranderd toen ik ze beide eens vast had. De zwarte dial zag er wat “gewoontjes” uit en zag er op foto beter uit.

De grijze daarentegen leek van kleur te veranderen afhankelijk van hoe je hem hield en afhankelijk van het licht. Van grijs, naar wit, naar een mengelmoes.

Zoals je verwacht is het dus de grijze geworden die ik heb gehouden. Het enige ‘nadeel’ aan het model is dat enkel de GMT wijzer op licht in het donker. Voor mezelf maakt dit niet zo veel uit, maar wel iets dat had gemogen op een horloge in deze prijs klasse.

Hieronder nog wat extra fotos, als je er nog niet genoeg van hebt :wink:

32 likes

Welkom op het forum, en veel plezier met deze fraaie aanwinst :+1:
Hoewel ik meestal een voorkeur heb voor donkere wijzerplaten kan ik me goed voorstellen dat je de lichte gekozen hebt. Alle details op de wijzerplaat komen bij de lichte veel beter uit de verf.

1 like

Mooie aanwinst! Heb zelf een le locle gehad, absoluut een lekker horloge

1 like

Geweldig !
Leuke manier van horloges kopen. :slightly_smiling_face:
Gefeliciteerd met deze pracht GMT en welkom op HF.

1 like

Welkom en gefeliciteerd met een pracht van een aanwinst.

1 like

Mooi horloge van een heel degelijk merk. Welkom op het forum en veel plezier gewenst.

1 like

Ik heb alvast geleerd om niet enkel naar fotos te kijken, maar ze ook in het echt vast te nemen en te passen. Ten minste toch even een filmpje of foto zoeken van iemand die de horloge echt aan heeft.

1 like

Welkom en Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Mooie aanwinst :ok_hand: en welkom hier :tada:🥳

1 like

Welkom en gefeliciteerd met de Tissot. :grin: :+1:

Uit pure nieuwsgierigheid, is Nederlands je eerste taal, of speel je het als tweede taal?

2 likes

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Nederlands is mijn moedertaal. 100% Belg. Hoezo?
Ik ben nooit echt super geweest in het schrijven van teksten of in mezelf uit te drukken.

Ik zie je dingen doen die mijn vrouw ook doet, vandaar. :grin: sorry hoor, het schoot me zo door de kop.

1 like

Geen probleem. Ik vind het hilarisch :rofl:

Je schrijft juist heel mooi, alleen paar schoonheidsfoutjes. Gefeliciteerd met je mooie horloge👍

1 like

Ik snap je keuze wel. En Tissot is een mooi merk om als serieus horloge mee te starten. Veel plezier met deze aanwinst.

1 like

Mijn beste,
welkom op HF!
Prachtige Tissot :heart_eyes: Staat bij mij ook op de shortlist.

1 like

Inderdaad, naar een juwelier gaan doe ik zelden, maar wat filmpjes bekijken van een horloge wat ik misschien kopen wil doe ik wel altijd. Je kunt dan zien hoe het licht speelt met de details en hoe de reflecties zijn van de wijzerplaat. Die renders die veel fabrikanten op hun site zetten zijn zo nietszeggend, daar kun je weinig mee. :sunglasses:

1 like

een prachtige keuze :ok_hand:
en je bent van harte welkom natuurlijk :smiley:

welkom

1 like

Allen bedankt voor de fijne verwelkoming

Welkom! De zwarte spreekt mij meer aan dan een witte, maar ieder zijn ding!

1 like