NA | Tissot Chemin des Tourelles Powermatic 80 (39 mm)

Mooie klassieke Tissot! Van mij mag dat Powermatic 80 van alle Tissot wijzerplaten af. En liever nog een uurwerk met 40 uur reserve dat tikt op 28800 BPH.

Maar Tissot vind ik nog steeds erg leuk en ik blijf het merk een warm hart toedragen. Veel plezier ermee!

2 likes

prachtig exemplaar,
draag hem met plezier

1 like

Waarom, als ik vragen mag? Ik vind het juist een heel aardige ontwikkeling van het uurwerk. Door het lagere tikgetal is er (in ieder geval theoretisch) minder slijtage en ze lopen net zo nauwkeurig. Dit is nu mijn tweede Powermatic, en beide lopen heel zuiver. Deze Chemin des Tourelles loopt gewoon strak +3 sec/dag sinds ik hem heb. Daar hoef je geen chronometer certificering meer aan te spenderen.

Gefeliciteerd :ok_hand:

Zal het geen grijze muis noemen.
Maar dit is wel het meest prototype horloge ooit.
Zit precies niks extra aan.
Maakt het een uniek exemplaar.

Gefeliciteerd.

…damned with faint praise…

1 like

Een 28800 heeft een duidelijk zichtbaar mooiere seconde wijzer sweep.

1 like

Nee, 3 wijzers en een datum.

Mijn moeder zei vroeger altijd; “Wat moet je toch met al die horloges”. “Als ik wil weten hoe laat het is kijk ik wel op de kerktoren”.

Right. En zie boven. Ik ben wel wat gewend.

Duidelijk. Maar ik heb ook veel oude horloges die op 18.000 en 21.600 BPH lopen, en dit geeft voor mij een kleine vintage vibe.

2 likes

Mwah…je moet wel héél goed kijken.

Ik heb mechanische uurwerken met 18000, 19800, 21600 en 28800 BPH en de verschillen in de secondewijzer sweep zijn duidelijk waarneembaar.

Dat is zeker waar. Enfin ik vind het al met al een heel mooie Tissot!

1 like

Ik vind het een mooi, geslaagd horloge. 37 mm zou idd beter zijn

1 like

Ik zeg ook niet dat het niet waarneembaar is, maar je moet wel goed kijken wil je het zien. Met de nadruk ook op “wil”. Maar dat heb ik dan bijv. weer met krassen, wat de een prima vindt zou voor mij een afknapper zijn van jewelste.

2 likes

Ik weet ook niet of ik 18.000, 19.800 en 21.600 uit elkaar zou kunnen houden, maar leg een van deze drie naast een 28.800, en dat verschil zie ik wel. Gelukkig zijn we niet allemaal gelijk.

2 likes