Vandaag de Tissot binnengekregen. Tweedehands via MP.
De verkoper waarschuwde dat het bandje in niet al te beste conditie was, maar dat blijkt erg mee te vallen. Ik laat het er voorlopig op zitten.
Blijkt erg mee te vallen. Hij staat overdag in elk geval correct.
Blijkt ook erg mee te vallen. De diameter is 41 mm en het is van alle horloges die ik heb de lichtste…
De miswijzing van de secondewijzers heb ik inmiddels gecorrigeerd. Was een fluitje van een cent.
Komende dagen maar eens kijken hoe het zit met de precisie.
En die Invicta 9211 kan nu worden geflipperd. Eens kijken of ik er een nieuwe baas voor kan vinden.
Mooi hoor. De kale versie spookt al een tijdje rond in mijn hoofd. Ben idd bang dat hij groter draagt dan dat zijn diameter doet vermoeden. Ziet er goed uit op jouw pols!
Veel plezier ermee!
Mooi hoor, al heb ik er momenteel geen, ik begon ooit met Tissot als een eerste "serieus"horloge en heb er altijd een zwak voor gehouden. Mooi merk en mooie klok. Geniet ervan!
Heb je dat ook opgemeten? Ik heb er ook wel eens een om gehad en de opgave van Tissot was inderdaad 41, maar de kast was in werkelijkheid 43mm (zonder kroon)
Ik heb even de meetbahco erbij genomen en je hebt gelijk: die 41 mm betreft de diameter van de bezel. Over de kast gemeten kom ik ook op 43 mm. Nou heb ik een polsomtrek van 20,5 cm en dan gaat het prima, maar ik kan me voorstellen dat mensen met een smallere pols deze te groot vinden.
Vandaag trouwens de hele dag gedragen en hij zit prima. Van het weekend even het bandje in het vet zetten want het is een beetje stug.
Ah, thanks voor de melding. Ik vond die afwijking een beetje vreemd maar dat lag dus niet aan mij. Ik heb hem aan mijn schoonvader cadeau gedaan, die heeft ook redelijk grote polsen; ik moet het met krap 16cm doen en dan is het best een forse klok.