NA - Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium - blue crosshair dial - en hoe doet die het versus de Citizen NB1050 ?

Had al gezegd dat je smaak had natuurlijk! Prachtig duo.
De gentlemen heb ik, toen deze nog niet uit was, wel eens overwogen. Vind hem nog steeds erg mooi.

Vrees dat die citizen er wel gaat komen :slight_smile:
vind die kastvorm echt heel erg mooi!

leuke write up.

1 like

Dankjewel :smile:

Ja, het is doordat ik de keuze zo moeilijk vond dat ik ze nu uiteindelijk beide heb… En het is niet door ze dan te gaan dragen dat de keuze eenvoudiger wordt moet ik zeggen :wink:

1 like

top horloge, mooie fotos ! :smile:

1 like

haha dat kan ik me voorstellen! Zijn prachtidingen.
Ze hebben in ieder geval de selectie gehaald als ik jouw grote schoonmaak zo bekijk in het blauw :stuck_out_tongue:

1 like

Ja, ze hebben deze eerste grote selectieronde met glans doorstaan :smile:.

Wat nu in het blauw staat of gestaan heeft is trouwens nog niet alles. Ik mag er spijtig genoeg slechts 6 tegelijkertijd aanbieden ;-). Er komt bv. ook nog een mooie Seiko solar chrono. Alles wat te weinig of zelfs nog nooit gedragen is gaat er onverbiddelijk uit.

1 like

Intussen heb ik na lang twijfelen toch afscheid genomen van de NB1050.

De voornaamste redenen waren de Powermatic 80 en de top Tissot-dealer in de buurt, mocht het ooit nodig zijn iets te laten herstellen.

In de praktijk droeg ik eigenlijk telkens de Gentleman doordat die steeds nog liep als ik de kast open trok. Die 80 uur reserve is gewoon top voor mij.

Vooral daardoor kwam de Citizen niet aan bod, dus conclusie: iemand anders er blij mee maken, ook al is en blijft het een prachtig horloge :wink:

5 likes