En ik had mezelf nog zo beloofd om de collectie op 25 horloges te houden…
Maar tegen de 30 is de nieuwe realiteit, ondanks dat ik vorige week nog een mooie Kemmner heb kunnen verkopen aan een gewaardeerd forumlid die een zoekertje had geplaatst.
Net als Jaco, @koetsjh recent, ben ik ook gezwicht voor de schoonheid van deze Tissot. Dit mooie merk zat al een tijd niet meer in mijn collectie na de verkoop van de Tissot Tradition GMT aan Ferry, @Fred
Ik had bij juwelier Koelink hier ter plaatse nog een ander mooi horloge gezien in de etalage, en met ook de aanschaf daarvan kon er een leuke korting gegeven worden.
Onder het genot van een lekker kopje koffie besloot ik tot de aankoop. Info over de bijvangst volgt binnenkort.
Deze Tissot is in de prachtige kleur glacier ice blue.
Specs:
40 mm breed
11.6 mm dik
20 mm lugs
Saffier anti-reflectie
Quick release band
100 mtr waterdicht
De motor met 80 uur gangreserve is de ETA C07.811 met een tikgetal van 21600, 3Hz.
Om magnetisme en extreme temperatuurverschillen tegen te gaan is er een Silicium mainspring geplaatst.
Mooie nieuwe aanwinst! Bij veel gelegenheden te dragen. Ik ben wel benieuwd hoe de microverstelling van deze band werkt met een vlindersluiting. (Staat heel mooi trouwens)
Gefeliciteerd! Ongeacht de ongehoorzaamheid jegens het eigen streefcijfer. Nu ja, een hobby - lees: gekte - ontwikkelt zich soms onvoorspelbaar. Plezier met de Tissot!