NA/ Tissot Heritage PR516 automatic

Kwam voorbij in het verkoopgedeelte alhier, nieuw, nog in de stikkers/plakkers. Had dit model al vaker voorbij zien komen in zwart, maar vooral blauw is populair. Ik vind hem in grijs/zilver te gek, en extra leuk imo, omdat je deze dus niet vaak ziet.

Deal met alleraardigst forumlid was snel gesloten, en na een bak koffie en wat gepraat over horloges huiswaarts gekeerd. 40 mm zk (maar doet fors aan) en saffier.

De automaat door het zichtvenster.

Goed op maat te krijgen want traploos verstelbaar.

2x wristshot. Ik had uiteraard het model gegoogled en al gezien dat het ‘rallye-gedeelte’ vanaf de kast niet goed aan de pols aan zou sluiten, wsl ontwikkeld voor een olifantenpols :grin:
Voor mij was het iig geen dealbraker, want lekker luchtig met dit weer en ik vind het niet storend. De kast zelf ligt als gegoten op de ongeveer 17.5 cm pols zoals op de foto te zien is.

Wat me volledig ontgaat is de modelnaam-politiek van Tissot. Je ziet deze ook in goedkopere versie (met volgens mij dezelfde automaat), maar dan zonder de toevoeging ‘visodate’. Ook staat er nog ‘seastar’ op de plaat.

Dus een Tissot Heritage PR 516 GL Visodate Seastar. :sweat_smile:

Wie me dat eens uit kan leggen… :question:

Maar we zijn er weer blij mee, bedankt voor het kijken!

23 likes

Top! Geniet ervan! Jaloers, je was me voor :stuck_out_tongue::wink:

Een heel mooie Tissot! Heb hem in het verleden ook in het vizier gehad, komt er waarschijnlijk ooit nog eens. Gefeliciteerd ermee :thumbsup:, hij zit als gegoten op je pols.

1 like

Schitterende Tissot, veel draagplezier!

1 like

Fris zo’n zilveren! Erg mooi

Al zou ik zelf snel een lederen rallystrap er op doen, met kleine gaten

2 likes

Ik heb lang getwijfeld toen ik hem langs zag komen in het verkoopgedeelte. Maar nu ik deze foto’s zo zie baal ik :slight_smile:

Ik ben alleen niet helemaal fan van de band.

1 like

Balen is niet nodig :+1:
Niet de bijkomende kosten, btw enzo, vergeten maar toch een leuke aanbieding.

6 likes

Mooi hoor! Die van mij komt amper van de pols :wink: Heb de zwarte, eerst op een leren rallye strap maar nu op een engineer band, staat hem ook goed!
Veel plezier met dit mooie klokje!

1 like

Die heb je toch voor minder dan 400,- EUR hier?

Ziet er mooi uit.

1 like

Yup

1 like

Thx, my luck :grin:

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Een mooie aanwinst, geniet er van.:four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Had het gezien, maar bestel alleen maar in landen in een straal van 500 km van NL :smile:

Daar is ie dus idd een stuk duurder, zelfs bij Bouman zit ie zelfs met korting boven de € 600!

1 like

Weet ik niet. Maar als je een adres hebt hoor ik het graag.

Ik ben zelf ook niet zo van het bestellen in het buitenland. Maar ik ga komende maand twee weekjes naar Florida en aangezien de aanbieding ook bij walmart geldt hoop ik dat ze er nog zijn en ik er vandaar een mee kan nemen.

1 like

Mooi, veel plezier er mee, :+1:

1 like

Mooi ding, voor mij iets te plomp maar waanzinnig mooi design.

1 like

Prachtige aanwinst gefeliciteerd :thumbsup:

1 like

Leuk! Al hou ik een stuk meer van het origineel :wink:

1 like