NA: Tissot Le Locle Powermatic 80

Daar is hij dan! Een kleine twee weken nadat ik mijn introductiepost maakte op dit forum, tikt het eerste mechanische horloge van een “echt” merk rustig om mijn pols. En wat een juweel!

De afgelopen twee weken heb ik wegens een ongelukkig moment in het verkeer veel tijd gehad om me in deze oude maar toch ook nieuwe liefde te kunnen onderdompelen. Menig uur werd doorgebracht op dit forum (hulde voor de enorme schat aan informatie die hier staat als je eens echt gaat zoeken) of YouTube. De horloge markt werd met veel interesse bekeken, maar ik greep óf net mis, óf het zat buiten mijn budget. Dan maar nieuw?

Een aantal ideeën die onder andere de revue gepasseerd zijn: Tissot PRX, Seiko Presage, Citizen Tsuyosa, Orient Bambino, Seiko 5, Laphont, Galo Novo, Erebus Ascent, About Vintage, Sternglass, Seagull 1963, Sugess… you name it, ik keek er naar (en vind het in veel gevallen nog steeds heel interessant).

Omdat er zo veel moois is werd de keuze ook erg lastig. Wel wist ik dat het een meer dressy horloge moest worden, of een rustigere GADA. En zo kwam opeens op Marktplaats een oude liefde op mijn pad; de Tissot LeLocle.

Eigenlijk had ik dit horloge al afgeserveerd omdat ik de gouden variant met champagne dial het mooist vind, en deze niet meer gemaakt werd (iig in NL). Vroeger vond ik deze al prachtig, dus ik was maar al te blij toen precies die variant werd aangeboden op MP.

Nu is het zo; MP zit vol met schobbejakken en rare lui. Dus toch maar kijken. Alleen; regio Eindhoven, nogal ver van Amsterdam als je aan het revalideren bent. Gelukkig woon mijn broertje in de buurt.

Zo is het dus gelopen dat ik mijn eerste horloge tweedehands heb aangeschaft, voor een hele schappelijke prijs, inclusief garantie voor bijna de volle 2 jaar, en een extra nieuw Tissot bandje. En dat allemaal via een WhatsApp video verbinding.

Genoeg gepraat, hieronder een paar kiekjes van de nieuwe aanschaf!

P.S.; 39mm, l2l ong 48, saffierglas, powermatic 80.

63 likes

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst :ok_hand:

1 like

Gelukgewenst! “Deftig” horloge hoor. Ik denk, dat je er vaak naar zult kijken met glimmende oogjes!

1 like

Inderdaad deftig :smile:
Gefeliciteerd met je NA

1 like

een zeer mooie plaat,
elegant en goed afleesbaar :+1:
draag hem met plezier

1 like

Gefeliciteerd met je mooie Tissot! :hugs::pray:

1 like

Dank allen! Deftig is hij zeker, ik denk ook niet dat het een all day everyday gaat worden, maar voor deze deal kon ik hem echt niet laten liggen en heb ik nog ruimte voor een eventuele beater… wellicht op korte termijn nog een NA! :blush:

Gefeliciteerd

1 like

Mijn beste,

Goed gedaan hoor!!
Een schitterend horloge van een befaamd horlogehuis.
Mooie goud glanzende kast.
Ik wens je er een langdurige pols tijd mee.:four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi! Gefeliciteerd!

1 like

Prachtig horloge! Ik heb hem zelf ook!

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd :partying_face:
Schitterend :star_struck:

1 like

Veel draagplezier van je nieuwe aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Gefeliciteerd met je mooie Tissot. Geniet ervan :grin:

1 like

Veel draaggeluk!

1 like

Chique hoor! Mooie nieuwe aanwinst, genieten!

1 like

Mooie aanwinst, staat je goed om de pols!:ok_hand: Veel draagplezier!

1 like

Van harte met de NA.
Veel plezier ervan!

1 like