NA: Tissot PR516 Sonorous blauw (ENDLINKS OF BAND GEZOCHT)

Yes! Lang gezocht, een Tissot PR516 Sonorous met een Tissot branded A. Schild alarm uurwerkje in het blauw!
Ik had ooit al een zilveren maar dat was het toch net niet. Deze is in mooie staat, al moet hij nog wel even gepoetst worden.
Ik ben erg blij mt de blauwe wijzerplaat met rode accenten en de rood en witte wijzers, een sportief geheel!

En ik ben dan wel niet de grootste liefhebber van stalen banden maar op dit soort kleinere vintage horloges vind ik het wel gaaf staan. De band is mooi, niet onwijs versleten, maar…
De bovenste endlink is allesbehalve de juiste en kijk even hoe de band eraan gemonteerd zit.
De onderste lijkt wel passend maar ligt te laag, vind ik op zich niet zo’n probleem.

Wie oh wie weet er endlinks te vinden, of een complete band in dit design, 19mm lugsize?
Dat mag een originele Tissot band zijn , maar een goed passende andere band (waar eevntueel de tissot vouwsluiting op valt te monteren) mag zeker ook.
Als er leden zijn met suggesties/ervaring met dit soort dingen, laat je even horen!

:smiley:

14 likes

Gefeliciteerd met je aanwinst!
Mooie wijzerplaat, idd aansprekender dan de witte/zilveren wijzerplaat.

Ik denk dat de band origineel is, staat er een ref. in de sluiting?
Een originele endlink vinden zal lastig worden denk ik, als je geluk hebt kom je een compleet horloge tegen met dezelfde band en endlinks. Deze banden en endlinks kom je ook op andere modellen van Tissot tegen.

Wellicht kun je de onderste endlink opnieuw (laten) ‘afstellen’, zodat deze beter aansluit op de kast.

1 like

Ebay / andere forums + geduld :slight_smile:

1 like

Ja, geduld is een schone zaak, zo kom ik ook aan deze blauwe Sonorous.

In de sluiting staat Tissot 608

Google op mijn telefoon levert weinig op, iemand wellicht een tip?

Mijn beste,

Een enthousiaste verworvenheid!!
Ziet er goed uit!!
Fraaie wijzerplaat!!
Ik wens je er een fijne tijd mee!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi die PR516, deze horloges vind ik zo ongeveer de mooiste horloges uit de sportieve lijn van Tissot vanaf de fifties! Veel plezier met je aanwinst!

1 like

Ik zal mn ogen openhouden, mocht ik iets voorbij zien komen laat ik het je weten.

1 like

Volgens mij heeft deze 516 chrono dezelfde bracelet. Zal niet heel goedkoop worden vanwege het uurwerk, maar je kunt de rest weer verkopen:

Thnx maar ook hier de te lage “gewone duiker” endlinks

1 like

Oh ja, deze zien er inderdaad te laag uit. Had me niet gerealiseerd dat er ook verschillende diktes zijn in de 36 mm kasten. :thinking:

1 like