NA: Tissot PRS 516

Begin dit jaar greep ik net naast een prachtige Tissot PR 516 Heritage die forumlid @C.R.E.A.M aanbood. Te lang getreuzeld, eigen schuld dikke bult. Het jaren 70 ontwerp en de diepblauwe sunburst dial lieten me niet los en na een tijd rustig rondkijken stond daar zondag ineens de PRS 516 van @TagEd (Edwin) in het blauwe gedeelte. Eveneens vintage roots en met diezelfde betoverende blauwe gloed op de dial. Dit was mijn kans!

Helaas dacht een ander forumlid daar ook zo over, want nog geen uur na plaatsing stond de advertentie al op gereserveerd. Na 3 keer vloeken tegen mezelf omdat ik wéér te lang had gewacht, toch maar een berichtje naar Edwin. En wat bleek? De oorspronkelijke koper had zich bedacht! Meteen de deal rondgemaakt en Edwin was zo vriendelijk om de volgende dag langs te komen met het horloge. Dat resulteerde in een erg gezellig bezoek met leuke gesprekken wat zo de hele middag had kunnen duren. Helaas was ik thuis aan het werk, dus na twee koffie moesten we elkaar weer de hand schudden. Achteraf hadden we best nog een tijd kunnen zitten, want van werk is weinig meer terecht gekomen. Typen terwijl je alleen maar naar je pols kijkt werkt niet, weet ik nu.

Edwin is zuinig op zijn horloges, zo vertelde hij, en dat blijkt wel. De Tissot is ondanks zijn leeftijd van 6 jaar nog in nieuwstaat. En wat een beauty. De sunburst blauwe dial is bijna zwart in gedimd licht en knalt er uit in de zon. Zeker in combinatie met de felrode secondewijzer. Leuke details zijn verder de zwevende markers, de rechthoekige ‘syringe’ wijzers en het racestuurtje achter het zichtglas. De diameter van 42mm was even spannend met mijn 17 cm polsjes, maar dankzij de korte en gebogen lugs valt het horloge heerlijk op de pols.

Goed, genoeg weer zo. Jullie willen foto’s!

44 likes

Mooie aanwinst; gefeliciteerd :+1: :+1:

Heel mooi, veel draagplezier

Prachtexemplaar, mooie vintage uitstraling

knap, ik twijfelde ook te lang…

Een mooie ! De nieuwere versie valt tegen in vergelijking met deze :wink:

Geniet ervan !

1 like

Hangt een beetje van de kleur af, maar de blauwe doet het inderdaad helemaal niet met die matte lamellenplaat.

Bij de nieuwste zijn ze overigens wel weer terug gegaan naar de sunburst plaat, maar dat vind ik echt een lelijk, nietszeggend ding. (op foto’s tenminste, heb hem nog niet in het echt gezien)

Hey Sietse! Was inderdaad heel gezellig, gisteren! Bedankt nog en goed te horen dat je zo blij bent met je nieuwe aanwinst! Het is ook absoluut een beauty! Heel veel plezier ermee en tot een volgende keer!

1 like

Gefeliciteerd

Mooie aanwinst :grin:
De rally band staat hem goed :ok_hand:

Gefeliciteerd :wink:

Fraai blauw. Ik kan me voorstellen dat een blauwe (rally)band ook erg goed zou staan. Enjoy!

Heerlijk horloge! En inderdaad, een

staat erg mooi op dit horloge, zowel bruin als zwart (al dan niet met rode accenten). Ik had ooit de uitvoering met de zwarte dial.

Geniet ervan!

uit den ouden doosch…

3 likes

Dit was mijn eerste automaat in 2016.
Blijft een schitterend horloge en gaat dus ook niet meer weg.

Dank allemaal voor de leuke reacties!

Hoewel ik over het algemeen neig naar een stalen band, vind ik de rally band op dit horloge echt heel mooi. Voorlopig blijft deze er dus op zitten! En blauw of zwart met rode accenten lijkt me ook wel wat. Binnenkort maar eens banden shoppen :grin:

Ook prachtig :heart_eyes:

Leuk! Deze blijft ook zeker in mijn collectie!

3 likes

Heel mooi! Gefeliciteerd en geniet ervan.

Mooi :star_struck: Gefeliciteerd met je NA

Staat je goed! Veel plezier met je mooie Tissot :+1:

Ik heb deze ook, op staal (origineel). Staat 'm ook erg goed. Voor het geld onovertroffen. Veel plezier er mee!

Fraai horloge! Mooi plaat idd, veel plezier ervan!