NA: Tissot PRS516 Automatic Chronograaf

Je hebt toch geen spijt hoop ik? Prachtig horloge. Gewoon aan wennen en genieten.

1 like

Ik vind hem prachtig.Proficiat ermee.

1 like

Snelverzet van de datum, de kroon heeft geen extra stand meer.

Nee hoor, dit was mijn droomhorloge en dat is het nog steeds; het was alleen fijn beweest als de kast wat dunner was geweest, dat had het draagcomfort wel wat verbeterd.
Overigens is het uurwerk daar natuurlijk deels schuld aan, de 7750 en zijn derivaten zijn dikkertjes, 8 mm dik. Dat is al de helft van het horloge. Verder een “3D” wijzerplaat, een stapel wijzers, gebold saffier, zichtbodem en de beroemde zwevende indices, gaat niet meevallen om dat onder de 15 mm te krijgen.
Ik heb nog een oude Seastar met 7750 liggen, die heeft hetzelfde probleem, een beetje topzwaar.
Je moet dan de band iets strakker dragen om te voorkomen dat hij gaat zwerven dus dat is even wennen, maar komt goed. :sunglasses:

1 like

Nou … :face_with_monocle: ‘t valt mij niet direct iets aan op dat scheef is … gewoon lekker van genieten ! Die dikte went snel. Draag zelf ook nooit dunne klokjes… heb wel eens ruzie met de manchet van mn motorjas… but who cares :upside_down_face:

1 like

Ik moet ook een leesbril of loupe erbij pakken om het te zien, dus maak me er niet echt druk over. :sunglasses:

Gefeliciteerd met je aankoop. Leuke Tissot met prachtig werkje.

Inderdaad wat fors voor je pols, maar laat dit niet aan je hart komen. Klein én groot moeten kunnen. De kast is forser dan de afmetingen laten blijken.

Ter ere van je Tissot heb ik deze eenvoudige Tissot aan de pols gelegd.


Archieffoto.

Dank voor de voorstelling.

2 likes

Wanneer verkoop je hem :smiley:

1 like

Niet. :grin::grin:
Ik ben echt wel super blij met deze aanwinst dus die gaat voorlopig niet weg.

Er staat er hier nog een te koop op ebay: :wink:


Vreemd genoeg wel zonder doos. :thinking:

Wat een leuk verslag van je nieuwe aanwinst! Geniet ervan!

1 like

Mooi horloge met mooi uurwerk! Veel plezier ermee :v:t2:

1 like

Gaaf! Die bi compax chrono layout maakt het ‘racing’ plaatje af.

1 like

@dreski Hebben alle 7753’s en daarop gebaseerde uurwerken, ook de Omega 3304 b.v.

1 like

Schitterend topic over een prachtig horloge :clap:

1 like

Dank voor deze aanvulling, dat wist ik dan weer niet. :+1:

Ziet er gaaf uit. Tof dat je hem uiteindelijk hebt kunnen bemachtigen :ok_hand:. Mooi verslag ook. Top!

1 like

Mooi!
Was voor mij ook een horloge waar ik op slag verliefd op was. Echter is het formaat voor mij een dealbreaker… De quartz-variant is echter kleiner, zodat die er bij mij ooit wel gaat komen.

1 like

Klopt, 3 mm kleiner en 3,5 mm dunner.
Misschien koop ik die er ooit nog wel gewoon bij :sweat_smile:; vooral de witte vind ik fraai.

1 like

Die heb ik ook in het snotje.
Dan maar quartz.

1 like

Niks mis met quartz. :innocent:

1 like