Had al een Tissot PRS516 Powermatic, en was zeer tevreden over dit model. Origineel en erg mooi afgewerkt. Had nog geen Valjoux uurwerk in mijn collectie en al tijdje aan het rondkijken voor een horloge met dit uurwerk.
Toen kwam ik in de VS een hele mooie aanbieding tegen, een overjarig model, mijn favoriete Tissot PRS lijn met een Valjoux uurwerk. En gelukkig niet al te groot, 42mm. Dit model (T021.414.26.051.00) werd volgens mij sinds 2010 verkocht. Nog enkele nieuwe te koop met box en papers, dus de keuze was snel gemaakt.
Het is een nogal ’ druk’ model met veel details maar geeft daardoor een sportieve en technische uitstraling. Bijzondere dag-datum weergave en enkele rode accenten, ook in de band. Gewoon weer eens iets anders, maar wel kenmerkend Tissot PRS.
En met de kenmerkende licht voelbare beweging van de goudkleurige rotor van de Valjoux door het opwinden in een enkele richting. Mooi model om de F1 mee te gaan kijken.
Deze zie je niet vaak; gefeliciteerd met de aanwinst.
Voordeel van de wat oudere modellen is de bescheidener maat. Ik heb de laatste versie en die is 45 mm, en dan ook nog bijna 16 mm dik.
Groetjes van de mijne:
(Ziet er hier overigens door de iets te dichtbij genomen foto extreem groot uit op m’n pols; zo erg is het in werkelijkheid ook nog weer niet. )
Caseback is inderdaad heel fraai; bij de nieuwste hebben ze daar toch iets minder tijd aan besteed. Al zitten er nog wel een soort van “spaken” in de rotor.