Op een vrijdagavond zat ik, uit verveling, weer eens naar horloges te kijken op YouTube. En specifiek zat ik te kijken naar wat reviews van de Tissot PRX in 35mm. Ik had de groene automaat in 40mm al eens om gehad bij een juwelier maar helaas, die was te groot in de lengte… Als ik er 1 zou halen, dan moet het de 35mm zijn.
Ik vond die in het goud wel geinig maar ik wou er geen nieuwprijs voor betalen. Dus als ik het zou halen, dan moet ik heel toevallig 1 op horlog… oh verrek er staat 1 online. Oh, die staat er net 3 minuten op. En voor een schappelijke prijs. Hmm…
Wetende dat ik meer dan genoeg horloges heb, maar dit toch echt voor de leuk erbij wil hebben, heb ik de volgende systematiek bedacht: ik ga een dobbelsteen opgooien MAAR…:
- De dobbelsteen bestaat uit 20 zijdes
- Ik heb mezelf een percentage kans gegeven wat ik moet dobbelen om het horloge te halen. Ik gaf mezelf 15% kans, oftewel 3 cijfers.
- Ik Google ‘‘randomizer number’’ en ik gebruik dat om vervolgens 20 nummers in te voeren. Mijn vriendin heb ik vervolgens een nummer laten bepalen voor het aantal keer ‘‘randomizen’’ om een nummer te genereren.
Ze zei 4, dus 4x klikken en ik kreeg daaruit het getal 17, 8x klikken het getal 18 en 5x klikken het getal 6.
Daar gaan we dan… 15% kans om €300 uit te geven of te verliezen of een aanwinst erbij te krijgen, hoe je het ook maar wilt interpreteren. Ik loop naar de keuken en mijn katten achtervolgen mij smachtend om eten te krijgen. Ik rol de dobbelsteen naar de woonkamer en het verdwijnt uit mijn zicht maar mijn katten gaan erachter aan. Na flink wat rollen ligt de dobbelsteen stil en mijn katten vertellen mij waar de dobbelsteen ligt. Het lot is bepaald.
EN HET GETAL IS…
Juist… 17. Zelfs als ik mezelf 5% kans gaf, had ik het waarschijnlijk ook al gerold. En met al dit gedoe laat ik mijn gevoel nog even spreken. Ben ik tevreden met deze uitkomst? En mijn gevoel spreekt het niet tegen.
Dus ik stuur @Kapitein_Koek een PM en een Kapitein spreek je natuurlijk op de juiste manier aan.
Afspraak gemaakt om het toch op te halen en wat voelt dit fout goud toch zo goed aan.
Ik wil graag @Kapitein_Koek bedanken voor zijn vriendelijkheid en enthousiasme. Gelukkig vond mijn vriendin het niet erg dat we zo’n 50 minuten aan het kletsen waren over onze prachtige hobby waar we zulke leuke mensen bij ontmoeten.
Ook wil ik graag mijn vriendin bedanken voor het mede bepalen van het lot door de nummers op te noemen. En ik wil mijn katten bedanken voor het vinden van de verloren dobbelsteen. Misschien had 1 van hen een tik nagegeven aan de dobbelsteen waardoor @Kapitein_Koek mijn geld heeft.