NA: Tissot PRX Powermatic 80 Blue - The hype is real!

Wat beloven ze daar dan ?

Reken even uit hoeveel tijd een tissot horlogemaker mag besteden aan een horloge voor 120 chf :stuck_out_tongue:

Zo, dat is echt geen geld. Volgens mij heb je daar bij Roolex nog niet eens een springbar voor.

Springbar bij Rolex was 30 euro als ik het mij goed herinner…

1 of 2?

Setje dacht ik.

Zeker wel . Rijnvaart!
Alhoewel ik betwijfel of horloges zo verzonden worden.
Volgens mij gaan horloges naar China ook gewoon per luchtvracht.

Maakt ook niet uit voor een hommage met een plastic uurwerk. Gewoon de vuilnisbak in met die shitter

1 like

Ik wilde hetzelfde typen, maar je was me voor :grin:

2 likes

Had ergens gelezen dat ETA geprobeerd had om met de powermatic 80 het hele caliber zo modulair mogelijk te maken.

Onderdeeltje kapot => module uit, nieuwe module in => klaar.
Dat zou enorm sparen op werkkosten.

Maar zoals gezegd, te bevestigen.

Overigens denk ik dat de lagere beat frequentie de service duur ten goede komt.

Al 211 reacties voor me. Wil toch nog aansluiten.
Ik werd door je verhaal direct enthousiast
Hoewel vele andere exemplaren van diverse merken al in bezit vond ik dat mij deze niet mocht onthouden. Eind april 60 jaar :partying_face: dat verdient een mooi horloge.
Dus ik heb dezelfde. Blauwe plaat trekt mij in het bijzonder. De band!!!? Prachtig!!

Je vergeleek het met de banden van Rolex
Laat ik nou een Rolex oysterquartz uit jaren 70 hebben met inderdaad zo’n zelfde soort band

Maar goed nog even geduld tot mijn verjaardag. Daarna kan ik los.

Stuur foto mee van de verpakking. Leuk gedaan door Tissot. Kijk ook uit naar lederen band. Zag al wat op internet.

12 likes

Gaaf zo die twee naast elkaar! En jij ook van harte gefeliciteerd met je Tissot PRX Powermatic 80 een alvast met je 60ste verjaardag. De Tissot PRX Powermatic 80 is inderdaad een fenomenaal horloge met ongekend hoog niveau van afwerking in zijn prijsklasse en zelfs in een paar daarboven. Top horloge :sunglasses::+1:

En dit is inderdaad een fenomenale combinatie :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

3 likes

Erg mooi! Weet iemand toevallig of de 35mm versie ook als automaat geleverd gaat worden?

1 like

Voorlopig volgens mij alleen als Quartz. Maar als een ETA2824-2 in een 35mm kast past dan is het slechts een kwestie van tijd. Maar weet niet of dat past…
Maar ik moet de eerste man nog tegen komen waarbij een PRX Powermatic 80 te groot is…
De Tissot draagt sowieso het kleinste van deze 6:

1 like

ja jij hebt makkelijk praten, je hebt hem zowat om je elleboog!

5 likes

Ja dat kan best. 2824-2 en ook het powermatic uurwerk zijn maar 25.6 mm groot.

Deze 32 mm Chemin de Tourelles heeft ook een powermatic aan boord:

Alleen zit het datumvenster wat meer naar de rand van de wijzerplaat dus er zal denk ik geen plek meer zijn voor een marker naast het datumvenster.